• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
3

خسارت ۱۸۵۰ میلیارد تومانی حوادث غیر مترقبه به کشاورزی آذربایجان غربی

  • کد خبر : 103976
  • 14 اردیبهشت 1402 - 9:45
خسارت ۱۸۵۰ میلیارد تومانی حوادث غیر مترقبه به کشاورزی آذربایجان غربی
یاز اکو - سرپرست معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تا کنون بیش از ۱۸۵۰میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان ناشی از حوادث غیر مترقبه خسارت وارد شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، عبداله فتح اله زاده در جلسه کارگروه کشاورزی و امنیت غذایی از منظر پدافند غیر عامل افزود: از مجموع بلای طبیعی شناخته شده در سطح جهان، ۳۳ بلای طبیعی درسطح کشور ایران رخ می دهد و از این لحاظ در رتبه چهارم در دنیا قرار دارد که همه ساله از این طریق خسارات قابل توجهی به بخش کشاورزی استان وارد می شود.

وی ادامه داد: پیشگیری و مدیریت بحران قبل از وقوع حوادث غیر مترقبه نقش انکار ناپذیری در کاهش میزان خسارت وارده دارد. دراین راستا مشارکت بهره برداران بخش کشاورزی ، آموزش و آگاه سازی کشاورزان درجهت مقابله و نیز کاهش حجم خسارات وارده به این بخش ضروری بوده و از الزامات پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه استفاده از محصولات سالم باید در بین مردم فرهنگ سازی شود، افزود: تولید برخی از محصولات استراتژیک باید به صورت پایدار توسعه یابد و مخصوصا از واردات محصولات کشاورزی از جمله چوب بدون داشتن گواهی بهداشتی باید ممانعت شود تا خسارت جبران ناپذیری از طریق ورود افات به بخش کشاورزی در استان وارد نشود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=103976

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});