به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از عصر ایران، یکی از نمایندگان مهم این بازار در برند پژو، مدل ۲۰۰۸ است که این خودرو سابقه حضور در بازار ایران را دارد و البته به خاطر شرایط تحریمی موفق نشد تا راه موفق دیگر محصولات پژو در ایران را طی کند.
اکنون فیس لیفت ۲۰۲۴ پژو ۲۰۰۸ معرفی شده که تغییراتی را در مقایسه با نسخه قبلی خود به نمایش گذاشته است. جلوپنجره و قسمت دماغه بازطراحی شده و دی لایت پنچه شیر در طرفین سپر اصلی جلو ظاهری تهاجمی تر به این خودرو داده است. این پنجه ها در قسمت سیاه رنگ سپر یا بخش متضاد با رنگ اصلی بدنه قرار دارند تا اثرگذاری بیشتری را به نمایش بگذارند.
در گروهی دیگر از نقد و بررسی های خودرویی، این نوارهای ال ئی دی مورب را به خراشی که توسط پنجه شیر ایجاد شده، تشبیه کرده اند. به هر ترتیب پنجه یا خراش ایجاد شده توسط آن، زیبایی خاصی به نمای جلو پژو ۲۰۰۸ فیس لیفت داده است.
در قسمت عقب و چراغ های اصلی این قسمت نیز از گرافیک داخلی بسیار زیبایی در حالت افقی استفاده شده که جزئیات بالای این قسمت یکی از مهمترین بخش های فیس لیفت ۲۰۲۴ محسوب می شود.
رینگ های اختصاصی آلومینیومی در اندازه ۱۶ و ۱۸ اینچی با توجه به تریم ارائه می شود که ظاهری شبیه به نمونه نصب شده در پژو ۴۰۸ جدید دارد. پژو ۲۰۰۸ فیس لیفت یک کد رنگ جدید را نیز با خود معرفی کرده که خاکستری سلنیوم نام دارد. البته برای برخی از تریم ها تم دو رنگ نیز در نظر گرفته شده که سقف به طور استاندارد مشکی خواهد بود.
.
پژو ۲۰۰۸ فیس لیفت
در رابطه با کابین ابتدا باید تاکید کنیم که پژو طی سال های اخیر همواره بهترین ها را از منظر طراحی و کیفیت پیش روی مشتریان خود قرار داده است. در پژو ۲۰۰۸ فیس لیفت نیز شرایط مشابهی قابل رویت است. کیفیت بالای مواد اولیه برای توسعه جزئیات کابین همان ابتدا اثر خود را بر مخاطب می گذارد و سپس این طراحی جذاب است که حس حضور در یک خودرو متفاوت را یادآوری می کند.
نمایشگر دیجیتال ۱۰ اینچی اطلاعات کیلومتر پشت فرمان از دیگر ویژگی های پژو ۲۰۰۸ فیس لیفت است که در تریم جی تی این نمایشگر امکان ارائه تصاویر با افکت سه بعدی را نیز دارد. تمامی تریم های پژو ۲۰۰۸ فیس لیفت ۲۰۲۴ از نمایشگر ۱۰ اینچی تنظیمات سیستم سرگرمی استفاده می کنند.
پژو در تریم های مجهز به جعبه دنده دستی از سر دنده جدیدی استفاده کرده است.
.
پژو ۲۰۰۸ و آلبومی از پیشرانه های متنوع!
اما تغییر بزرگ و مهم دیگر به پیشرانه مربوط می شود. تریم الکتریکی پژو ۲۰۰۸ یا همان ئی-۲۰۰۸ از تک موتور الکتریکی ۱۵۶ اسب بخاری استفاده می کند که در مقایسه با نسخه قبلی حدود ۱۵ درصد بهبود را به نمایش می گذارد. بسته بارتی نیز از ۵۰ کیلووات ساعت به ۵۴ کیلووات ساعت افزایش یافته است که برد حرکتی نسخه الکتریکی پژو ۲۰۰۸ را از ۳۴۵ به ۴۰۶ کیلومتر افزایش می دهد.
از ابتدای سال ۲۰۲۴، پژو نسخه هیبریدی جدید کراس اوور خود را نیز روانه بازار می کند که تپنده ۱۳۶ اسب بخاری بنزینی آن با یک موتور الکتریکی هماهنگ خواهد شد و اینجا نیز پژو ادعا می کند که مصرف سوخت در مقایسه با نسخه غیر هیبریدی ۱۵ درصد بهینه شده است. در این تریم جعبه دنده ۶ سرعته دوکلاچه اتوماتیک پیشنهاد می شود.
خوب در رابطه با تریم پایه پژو ۲۰۰۸ فیس لیفت ۲۰۲۴ نیز باید به پیشرانه ۳ سیلندر ۱٫۲ لیتری توربوشارژ با ۱۰۰ اسب بخار و جعبه دنده ۶ سرعته دستی و همچنین تریم ۱۳۰ اسب بخاری با جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک اشاره کنیم.
تنوع پیشرانه کراس اوور جدید پژو با یک تریم دیزل ۴ سیلندر ۱٫۵ لیتری و ۱۳۰ اسب بخار خروجی تکمیل می شود. این تریم فقط با جعبه دنده اتوماتیک ارائه خواهد شد.