• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
7
شهردار:

خرید ماشین آلات سنگین مورد نیاز شهرداری تبریز شتاب می‌گیرد

  • کد خبر : 104385
  • 17 اردیبهشت 1402 - 19:12
خرید ماشین آلات سنگین مورد نیاز شهرداری تبریز شتاب می‌گیرد
یاز اکو - شهردار تبریز از تحقق درآمدی ۹۸ درصدی بودجه سازمان‌های تابعه شهرداری در سال گذشته خبر داد و گفت: تامین ماشین آلات مورد نیاز شهرداری تبریز شتاب می‌گیرد.

یعقوب هوشیار در یکصد و سی و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: سال گذشته کاهش درآمدی در سازمان‌های شهرداری تبریز وجود نداشت و به طور متوسط ۹۸ درصد بودجه سازمان‌ها تحقق یافته است.

وی با اشاره به بحث اوراق مشارکت مالی شهرداری تبریز ضمن اعلام اینکه اوراق سال گذشته در بحث خرید واگن و خط ریلی تقریبا به صفر رسید، خاطرنشان کرد: اوراق مشارکت سال جاری توسط اعضای شورای اسلامی شهر تبریز پیش بینی شده است که اوراق مشارکت محل هزینه‌کرد مشخصی دارد بر همین اساس، امسال اوراق به مترو منتقل شد.

هوشیار با اشاره به شتاب گرفتن نوسازی ماشین آلات شهرداری تبریز تشریح کرد: در بحث ماشین آلات مورد نیاز مجموعه نزدیک به ۳۰ خودروی سبک در چند روز آینده تحویل گرفته می شود و خودروی های سنگین نیز خریداری شده است.

حفظ اراضی کشاورزی و باغات در طرح جامع پارک بزرگ تبریز

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز نیز در این جلسه گفت: طرح پیشنهادی شهرداری در خصوص پارک بزرگ تبریز جهت استفاده از این اراضی صرفا در قالب حفظ اراضی کشاورزی و باغات ارائه شده است.

محمد عزتی در خصوص طرح جامع تهیه شده پارک بزرگ تبریز، اظهار کرد: پارک بزرگ تبریز یکی از پروژه‌های شهری بوده که از اولین طرح‌های توسعه شهری این اسم را یدک می‌کشد و از سال ۴۹ تا به امروز مکمل طرح‌های توسعه‌ای تبریز است.

وی افزود: سال ۴۹ اولین طرح توسعه برای شهرها ترسیم شد، در تبریز محدوده‌ای به عنوان مناطق کشاورزی لکه‌گذاری شد و در سال ۵۸ که اولین طرح تفصیلی تبریز ارائه شد این لکه را به نام پارک بزرگ تبریز معرفی کردند.

عزتی با اشاره به جزئیات طرح پیشنهادی شهرداری برای پارک بزرگ، یادآور شد: باید مطابق نیاز منطقه طرح اجرایی فاز بندی شود. اتفاق مهم، تفکیک مالکیت‌ها در این اراضی بود که مقرر شد که املاک شهرداری در این منطقه احصا شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز خاطرنشان کرد: در این طرح مشخص شد چقدر از اراضی ساخت و ساز داشته است و چقدر باید پاکسازی شود و همچنین گلخانه‌های شهری و یا فضاهای تفریحی بزرگ‌مقیاس در استراتژی طرح مشخص شده است.

 به گفته عزتی، پس از بررسی و تصویب گزارش مشاور پارک بزرگ تبریز، نسبت به تعریف و اجرای پروژه‌های کوچک و بزرگ اقدام می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=104385

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});