• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

اوراق مشارکت قطار شهری تبریز تامین شد

  • کد خبر : 104388
  • 17 اردیبهشت 1402 - 19:19
اوراق مشارکت قطار شهری تبریز تامین شد
یاز اکو - شهردار تبریز با اشاره به اینکه اوراق مشارکت سال گذشته در بحث خرید واگن و خط ریلی تقریبا به صفر رسیده است، گفت: امسال اوراق مشارکت به پروژه قطارشهری منتقل و اعتبار لازم برای ادامه عملیات اجرایی این پروژه تامین شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، یعقوب هوشیار روز یکشنبه در یکصد و سی و پنجمین جلسه ششمین دوره شورای اسلامی تبریز اظهار کرد: اوراق مشارکت امسال توسط اعضای شورای اسلامی شهر پیش بینی شده است و محل هزینه‌کرد مشخصی دارد.

وی با اشاره به تحقق درآمدی ۹۸ درصدی بودجه سازمان‌های تابعه شهرداری در سال گذشته، گفت: تامین ماشین آلات مورد نیاز شهرداری تبریز در سال جاری شتاب می‌گیرد.

هوشیار با بیان اینکه سال گذشته کاهش درآمدی در سازمان های شهرداری تبریز وجود نداشت و به طور متوسط ۹۸ درصد بودجه سازمان ها تحقق یافت، افزود: در بحث ماشین آلات مورد نیاز مجموعه، حدود ۳۰ خودروی سبک در چند روز آینده تحویل گرفته می شود و خودروی های سنگین نیز خریداری شده است.

محبوب تیزپاز، قائم مقام شهردار تبریز نیز در این جلسه گفت: لایحه متمم بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تبریز که قبلا توسط کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مورد بررسی قرار گرفته است شامل ۱۳ هزار میلیارد تومان با ارقام تکراری و ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بدون ارقام تکراری است.

محبوب تیزپاز، قائم مقام شهردار تبریز نیز در این جلسه گفت: لایحه متمم بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تبریز که قبلا توسط کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مورد بررسی قرار گرفته است شامل ۱۳ هزار میلیارد تومان با ارقام تکراری و ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بدون ارقام تکراری است.

 

منابع درآمدی متمم بودجه شهرداری تبریز ۱۴.۲۹ درصد افزایش یافت

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی تبریز گفت: بر اساس کلیات متمم و اصلاحیه شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۱، منابع درآمدی شهرداری ۱۴.۲۹ درصد افزایش یافت.

علی نوای باغبان، با بیان اینکه افزایش منابع درآمدی شهرداری ناشی از فروش اوراق مشارکت است، افزود: با این میزان افزایش سقف بودجه بدون ارقام تکراری از ۹ هزار و ۱۸۷ میلیارد تومان به ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید.

وی با اشاره به جزییات متمم و اصلاحیه بودجه سال گذشته شهرداری تبریز، اظهار کرد: بر اساس کلیات متمم بودجه، هزینه های جاری شهرداری نیز ۳۲.۹ درصد افزایش یافت که این موضوع ناشی از افزایش حقوق کارکنان است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی تبریز گفت: بر این اساس، بودجه عمرانی شهرداری با ۷.۶۵ درصد افزایش، از بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به بیش از هفت هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی تبریز گفت: بر این اساس، بودجه عمرانی شهرداری نیز با ۷.۶۵ درصد افزایش، از بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به بیش از هفت هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

نوای باغبان، با بیان اینکه شهرداری تبریز در ارایه متمم و انجام اصلاحیه های مربوط به بودجه بر اساس مصوبه شورا یا تبصره های قانونی اقدام کرده است، ادامه داد: بر اساس متمم بودجه، میزان کمک شهرداری مرکز به سازمان های تابعه افزایش یافته و از بیش از یک هزار میلیارد تومان به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی یادآور شد: شهرداری باید لایحه تفریغ بودجه را تا تیر ماه امسال به شورای اسلامی ارایه کند تا اعضای شورا نیز بتوانند ایرادات و اشکالات بودجه را تا شهریور حل و فصل کرده و تاییدیه فرمانداری را بگیرند.

 

تبریز رتبه دوم تحقق متمم بودجه سال ۱۴۰۱ در بین پنج کلانشهر اصلی را کسب کرد

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تبریز اهم ز کسب رتبه دوم تحقق متمم بودجه شهرداری تبریز در بین پنج کلانشهر اصلی کشور در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

مهدی عبداللهی اظهار کرد: کل منابع متمم بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تبریز ۱۳۰ هزار میلیارد ریال بود که نسبت به بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ در حدود ۲۷ درصد افزایش داشت.

وی افزود: اعتبارات جاری در متمم بودجه سال ۱۴۰۱ به نسبت بودجه مصوب اعتبارات، ۳۲.۹ درصد افزایش داشت که عمده افزایش آن مربوط به حقوق و دستمزد، واگذاری خدمات شهری و خدمات قراردادی، پایان‌کار سنواتی، دیون و کمک به سازمان‌های وابسته است.

عبداللهی خاطرنشان کرد: اعتبارات عمرانی متمم بودجه نیز نسبت به بودجه مصوب سال گذشته، ۱۹ هزار و ۱۷۰ میلیون ریال افزایش دارد که سهم مرکز و مناطق از این رقم اعتبار هزینه‌کرد عمرانی ۵۱ درصد است.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تبریز با اشاره به تعداد کل پروژه‌های مصوب در سال گذشته اعلام کرد: تعداد کل پروژه‌های مصوب سال گذشته پس از کسر پروژه‌های پیش‌بینی نشده ۷۰۱ پروژه بود که در متمم بودجه به ۶۷۰ پروژه کاهش یافته است.

وی یادآور شد: ۳۵ پروژه نیز با مبلغ ۲ هزارو ۲۵۵ میلیون ریال اضافه شده است.

 

در این جلسه کلیات متمم و اصلاحیه بودجه شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۱ توسط اعضای شورای اسلامی این شهر به تصویب رسید.

قطارشهری تبریز در پنج خط (چهار خط اصلی و یک خط حومه‌ای) به طول کلی ۱۰۰ کیلومتر طراحی شده‌ و خط یک در حال خدمات دهی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=104388

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});