• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

ابتکار در تولید موجب سبقت از رقبا در منطقه می شود

  • کد خبر : 104834
  • 21 اردیبهشت 1402 - 18:45
ابتکار در تولید موجب سبقت از رقبا در منطقه می شود
رییس مجمع نمایندگان شمالغرب کشور و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ابتکار و خلاقیت در تولید محصولات موجب سبقت از رقبا و تولیدکنندگان داخلی و خارجی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا میرتاج الدینی روز پنجشنبه در آیین رونمایی و معرفی محصولات جدید شیلات در آذربایجان شرقی، افزود: با احصای نیاز بازارهای هدف درمنطقه می توان در کنار ابتکار در تولیدات صنعتی و کشاورزی، نبض بازار را در اختیار گرفت.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مهار تورم و رشد تولید نیز گفت: مسوولان دولتی با حمایت از تولید کنندگان و سرمایه گذاران بخش خصوصی و تسهیل گری امور، نقش مهمی در افزایش تولید، تجارت و اقتصاد ایفا می کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در این مراسم اظهار کرد: آذربایجان شرقی استانی تجاری، صنعتی و اقتصادی با محوریت بخش خصوصی است.

صابر پرنیان با اشاره به تعریف ۱۰ زنجیره تولید برای استان، گفت: زنجیره تکمیلی فرآورده های گوشتی از جمله این زنجیره هاست که امروز بخشی از آن محقق شده است.

وی افزود: زنجیره خودرو که در این زنجیره ساخت خودرو کامل امسال محقق می شود و همچنین صنعت قطعه سازی و خودروسازی استان از اقدامات انجام شده است.

پرنیان ادامه داد: سال گذشته تراکتورسازی تبریز رکورد تولیدات خود را در تاریخ تشکیل کارخانه با تولید ۳۱ هزار دستگاه و همچنین رکورد در هفت شاخص تولید، صادرات و ریخته گری را شکست.

وی با اشاره به اینکه درحوزه لوزم خانگی افزایش قابل توجه در تولید داشته ایم، اظهار کرد: در صنعت شیشه نیز برای نخستین بار در خاورمیانه شیشه اولترا کلیر( شیشه‌های جام فوق شفاف) و شیشه اتومبیل در این استان تولید می شود.

رییس سازمان صمت آذربایجان شرقی گفت: برای تحقق فرمان مقام معظم رهبری زمان بندی شده بر این اساس برای افتتاح ۵۰۰ کارخانه جدید در استان برنامه ریزی انجام شده است طوری که ۴۰۰ کارخانه نیز افزایش ظرفیت تولید خواهد داشت.

وی افزود: در حوزه معدن نیز ۴۵۸ محدوده معدنی در آذربایجان شرقی وجود دارد که سال هاست خلع ید شده آماده واگذاری است و بزودی به مزایده گذاشته خواهد شد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه ۱۲۰ میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید می شود، گفت: درحوزه امنیت غذایی بیش از ۹۰ درصد خودکفا هستیم و جز ۱۰ کشور برتر تولید کننده محصولات کشاورزی در دنیا هستیم.

ایاز برنو با اشاره به مشکل کمبود آب در کشور و استان، ادامه داد: از جمله مزایای پرورش ماهی این است که آبزیان آب را مصرف نمی کنند یا بسیار اندک مصرف می کنند طوری که آب مورد استفاده در پرورش ماهی قابل استفاده در باغ ها و مزارع است.

وی با اشاره به اهمیت وجود ماهی در رژیم غذایی، افزود: مزایای مصرف ماهی باید بیش از پیش در رسانه ها و مطبوعات بیان شود و صدا و سیما نسبت به فرهنگ سازی مصرف ماهی در جامعه اقدام کند.

برنو با اشاره به روش نوین ماهی فرآوری شده توسط بخش خصوصی در استان، ادامه داد: با ارایه این محصول جدید به بازار مردم نگرانی نسبت به مصرف ماهی از لحاظ تیغ و بوی بد در طبخ نخواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، در این مراسم رونمایی از محصول جدید یکی از شرکت های خصوصی صنایع غذایی آذربایجان شرقی که اقدام به تولید و فرآوری ماهی قزل آلا و قزل آلای سالمونی به صورت فیله بدون پوست و بدون استخوان کرده است با حضور مسوولان استانی انجام شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=104834

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});