• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
6

چرا ارمنستان به دنبال تشدید تشنج است؟

  • کد خبر : 104948
  • 23 اردیبهشت 1402 - 13:00
چرا ارمنستان به دنبال تشدید تشنج است؟
یاز اکو- نیروهای مسلح ارمنستان با هدف تشدید اوضاع از موقعیت معدن زود از توابع باسارکئچر به سوی مواضع ارتش آذربایجان تیراندازی کردند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ریپورت، مجروح شدن یک نظامی آذربایجانی در اثر آتش طرف مقابل بار دیگر ثابت می کند که ارمنستان از تک تیرانداز استفاده می کند، تک تیراندازها در منطقه حضور داشتند و بنابراین تحریک عمدی صورت گرفته است.

در واقع هدف ایروان از تشدید مجدد اوضاع این است که آذربایجان را مجبور به انجام هر اقدامی و در نهایت متهم کردن آن به تشدید اوضاع یا تجاوز ادعایی کند. چند بار مقامات ارمنستان به این روش ناموفق متوسل شده اند.

استفاده فوری از پهپادهای ضربتی توسط ارمنستان که به دنبال درگیری نظامی جدید در منطقه است، بخشی از یک برنامه از پیش آماده شده بود.

انتشار همزمان بیانیه های متوالی وزارت دفاع و وزارت امور خارجه ارمنستان با فواصل زمانی بسیار کوتاه و همچنین انتشار اطلاعات نادرست در مورد وضعیت کنونی نشان می دهد که این اقدام تحریک آمیز از قبل برنامه ریزی شده بود.

هدف واقعی ایروان کاملا مشخص است. یکی از دلایل اصلی تحرکات جدید ارمنستان این است که ارمنستان در مذاکراتی که در واشنگتن پایتخت آمریکا برگزار شد، در شرایط سختی قرار گرفت و از ارمنستان خواسته شد تا تمامیت ارضی آذربایجان را به رسمیت بشناسد. در حال حاضر ایروان در تلاش است تا شکست خود در دیپلماسی را سرپوش بگذارد.

در واقع همه چیز روشن است، رهبری ارمنستان به خوبی می‌داند که در نشستی که قرار است در بروکسل برگزار شود، با همان وضعیت دشوار روبرو خواهد شد و مجبور خواهد شد به این سؤال که آیا تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان را به رسمیت می‌شناسد، پاسخی صریح بدهد. به همین دلیل است که ایروان با تشدید اوضاع و توسل به روش سنتی تحریک تلاش می کند تا از این وضعیت خارج شود. اما این تلاش ها بی نتیجه خواهد بود. تجربه گذشته نه چندان دور این را بارها نشان داده است.

حادثه دیروز یک تحریک نظامی-سیاسی بود که توسط دولت ایروان انجام شد. به همین دلیل است که مسئولیت کامل آنچه اتفاق افتاده بر عهده ارمنستان است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=104948

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});