• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
4
استاندار آذربایجان ‌شرقی:

احیای بافت‌های فرسوده از اولویت‌های دولت سیزدهم است

  • کد خبر : 105152
  • 24 اردیبهشت 1402 - 19:17
احیای بافت‌های فرسوده از اولویت‌های دولت سیزدهم است
استاندار آذربایجان ‌شرقی احیای بافت‌های فرسوده و حاشیه‌نشین شهری را از اولویت‌های دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: قوانین دست‌وپاگیر روند احیای این بافت‌ها را کند کرده که در این ارتباط با وزیر میراث فرهنگی ‌مکاتباتی انجام گرفته است.

عابدین خرّم در نشستی با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، اظهار کرد: ساخت‌وسازهای غیرمجاز یکی از مصادیق نارضایتی شهروندان است و اهتمام مضاعف مدیریت شهری درخصوص جلوگیری از این پدیده نابهنجار ضروری است.

وی درخصوص الحاق روستاها به تبریز، گفت: مخالف الحاق روستاهای حاشیه شهر به تبریز هستم، چرا که وقتی هویت فرهنگی و تاریخی روستاها حفظ می‌شود مشکلات کمتری نیز برای تبریز ایجاد می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از عملکرد شهرداری تبریز در زمینه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، گفت: توسعه حمل‌ونقل در خیلی از حوزه‌ها باعث توفیقاتی برای شهر شده و در اولویت و نقطه توجه دولت نیز قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید سازوکار خاصی برای کاهش آلودگی هوای تبریز اتخاذ شود، گفت: هوای پاک یکی از موضوعات مهم شهری است و دولت نیز برنامه‌های متنوعی در حوزه محیط زیست و مقابله با آلودگی هوا دارد.

خرّم با تاکید بر بحث سلامت شهروندان و مدیریت پسماندهای شهری، بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان و دانشجویان مستعد برنامه‌های مطلوبی در این حوزه دارند که شایسته است مورد توجه شهرداری و شورای شهر قرار گیرد.

وی تشریح کرد: احداث کارحانه نوآوری هم از دیگر اقداماتی است که می‌توان از ظرفیت آن در بحث تولید و عملیاتی کردن دستاوردهای نخبگان بهره گرفت.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه شورای اسلامی شهر در کنار اختلاف‌نظرها، تصمیم‌گیری‌‎های عاقلانه و کارهای مطلوبی انجام داده است، گفت: با همدلی و هماهنگی کارها روان‌تر پیش می‌رود و خوشبختانه شهردار تبریز هم از لحاظ فنی و اجرایی توان دارد و شورا باید از تمام ظرفیت‌های مدیریت شهری استفاده کند.

وی، هماهنگی و همکاری دیگر دستگاه‌های خدمت‌رسان را باعث تسهیل خدمات‌دهی به شهروندان دانست و گفت: تحقق مدیریت واحد و یکپارچه شهری از دغدغه‌های اصلی بنده بوده که متاسفانه در عمل شاهد اتفاق خاصی در این حوزه نیستیم.

خرّم تاکید کرد: این امر نیازمند یک طرح مدون و دقیق است که شهرداری باید این ‌طرح را آماده کند.

استاندار آذربایجان شرقی، شورای ششم را جزو پاک‌دست‌ترین شوراهای شهر تبریز دانست و خاطرنشان کرد: قرارهای خدمت شهرداری تاثیر مطلوبی در رضایت شهروندان داشته و باید ادامه یابد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌ شرقی، وی، افزایش بودجه فرهنگی شهرداری تبریز را طی سال جاری قابل تقدیر ارزیابی کرد و افزود: شهرداری باید مبانی برنامه‌های فرهنگی خود را شرح داده و به طور مثال بگوید در حوزه حجاب چه برنامه‌هایی در دست اقدام دارد و اقدامات هدفمند و مستمر شهرداری تبریز در حوزه فرهنگی می‌تواند موثر باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=105152

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});