• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

زمینه گسترش همکاری‌های تجاری بین تبریز و کرواسی فراهم است

  • کد خبر : 105312
  • 26 اردیبهشت 1402 - 9:30
زمینه گسترش همکاری‌های تجاری بین تبریز و کرواسی فراهم است
یاز اکو - سفیر کرواسی در کشورمان با اشاره به اینکه تبریز در صنعت شکلات و شیرینی همواره در بازارهای جهانی حضور فعال داشته و به برند تبدیل شده است، گفت: زمینه گسترش همکاری های تجاری بین تبریز و کشورش فراهم است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، دراگو اشتامبوک در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه اهل شعر و ادبیات است و چندین تالیف در این زمینه دارد، از تبریز به‌ عنوان شهر شمس یاد کرد و وجود چنین مفاخری را از افتخارات تبریز دانست.
سفیر کرواسی پس از تشریح ظرفیت های صنعتی و گردشگری این کشور، گفت: اشتراکات زبانی متعددی بین تبریز و کرواسی وجود دارد که باعث علاقمندی به افزایش همکاری ها می‌شود.
اشتامبوک با اشاره به تحریم‌های غرب علیه ایران گفت: قبل از اعمال تحریم‌ها و خروج آمریکا از برجام، حجم مبادلات تجاری بین ایران و کرواسی بالا بود، اما در حال حاضر کاهش یافته است، البته ما امیدواریم در آینده شاهد افزایش همکاری های اقتصادی بین دو کشور باشیم.
وی ابراز امیدواری کرد: با تسهیل شرایط ورود تجار ایرانی به این کشور در قالب هیئت‌های تجاری، فرصت‌های مناسبی برای واردات و صادرات فراهم شود.

رئیس اتاق تبریز خواستار حذف روادید کرواسی برای تجار شد

یونس ژائله رئیس اتاق تبریز هم در این دیدار که با حضور چند تن از صادرکنندگان و فعالان اقتصادی استان و جمعی از هیئت نمایندگان اتاق تبریز برگزار شد، ضمن تاکید بر وجود زمینه‌های مشترک تجاری بین تبریز و کرواسی گفت: موارد متعددی برای گسترش تبادلات تجاری وجود دارد و امیدواریم پس از این دیدار و با برگزاری جلسات تخصصی‌تر، شاهد تحقق آن باشیم.
رئیس اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به توانمندی‌های صادراتی استان و معرفی فرصت‌های تجاری، خواستار حذف روادید برای تجار و صادرکنندگان استان شد .

وی افزود: با این اقدام فعالان اقتصادی با سهولت بیشتری می‌توانند در کرواسی حضور یافته و زمینه‌های افزایش حضور در بازارهای این کشور را بررسی کنند.
رئیس اتاق بازرگانی تبریز در پایان از آمادگی برای اعزام هیئت تجاری به کرواسی خبر داد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=105312

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});