• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

تاکستان‌های خرم‌دره قربانی سرمای دیرهنگام بهاره

  • کد خبر : 105548
  • 28 اردیبهشت 1402 - 13:30
تاکستان‌های خرم‌دره قربانی سرمای دیرهنگام بهاره
یاز اکو - رئیس جهادکشاورزی شهرستان خرم‌دره گفت: تاکستان‌های خرم‌دره قربانی سرمای دیرهنگام بهاره شدند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، علی محمدی با اشاره به اینکه تاکستان‌های خرم‌دره قربانی سرمای دیرهنگام بهاره شدند، عنوان کرد: در همین راستا با حضور برخی از مسئولان شهرستانی، کارشناسان بیمه و جهاد بازدیدی از باغ‌های انگور شهرستان برای بررسی و تعیین خسارت به عمل آمد.

وی با اشاره به اینکه سه هزار هکتار باغات انگور در شهرستان خرم‌دره وجود دارد، عنوان کرد: خرم‌دره یکی از قطب‌های اصلی استان در تامین نیاز به این محصول و فرآورده‌های آن به شمار می‌رود.

این مسئول با اشاره به اینکه عمده محصولات زراعی و باغی به ویژه انگور در سرمای اردیبهشت‌ماه دچار خسارت و سرمازدگی شده‌اند، تصریح کرد: سالانه بیش از ۱۰ هزار تن کشمش تیزآبی در شهرستان تولید می‌شود که با توجه به این سرمازگی قطعا امسال شاهد کاهش تولید خواهیم بود.

رئیس جهادکشاورزی خرم‌دره با یادآوری اینکه تولید انگور نقش عمده‌ای در اقتصاد و اشتغال شهرستان دارد، افزود: با توجه به اینکه اقتصادی برخی از خانواده‌ها به تولید انگور وابسته است از مسئولان انتظار حمایت ویژه از باغ‌داران داریم.

محمدی با توضیح اینکه همه ساله یکی از توصیه‌ها به کشاورزان جدی گرفتن بحث بیمه محصولات کشاورزی است، ادامه داد: جبران خسارت توسط بیمه شامل سرمازدگی نیز می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=105548

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});