• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
نتیجه یک نظرسنجی:

۶۱ درصد آمریکایی‌ها هوش مصنوعی را تهدیدی برای آینده بشریت می‌دانند

  • کد خبر : 105754
  • 31 اردیبهشت 1402 - 10:30
۶۱ درصد آمریکایی‌ها هوش مصنوعی را تهدیدی برای آینده بشریت می‌دانند
یاز اکو - بر اساس داده‌های آماری این نظرسنجی، ۶۱ درصد از پاسخ دهندگان بر این باور هستند که هوش مصنوعی خطراتی را برای بشریت به همراه دارد. این در حالی است که تنها ۲۲ درصد مخالف آن بوده و ۱۷ درصد نیز در مورد این فناوری اطمینان خاطر ندارند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیجیاتو، همزمان با رشد سریع فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، خبرگزاری رویترز نظرسنجی را برگزار کرده که براساس آن بیش از دو سوم آمریکا‌یی‌ها نگران تأثیرات منفی هوش مصنوعی هسند و ۶۱ درصد می‌گویند این فناوری می‌تواند تمدن بشری را تهدید کرده و آینده بشریت را در معرض خطر قرار بدهد.

از آنجایی که چت ربات OpenAI ChatGPT به سریع‌ترین برنامه در حال رشد در تمام دوران‌ها تبدیل شده، نظرسنجی‌های مختلفی در مورد کاربردهای آن و همچنین تهدیدهای آن انجام شده است. خبرگزاری رویترز نیز در یک نظرسنجی به نتایج جالبی در مورد این فناوری دست یافته است.

در حالی که شرکت‌های مختلف برای توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی با یکدیگر رقابت می‌کنند، اما تهدیدهای این حوزه نیز مورد توجه قرار دارد.

هوش مصنوعی، تهدید یا فرصت؟

هوش مصنوعی در حال توسعه است و این روزها بسیار مورد توجه قرار دارد. قانون‌گذاران و شرکت‌های هوش مصنوعی نیز نگرانی‌هایی در مورد این فناوری دارند. «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI روز سه‌شنبه در مقابل کنگره ایالات متحده حاضر شد و نگرانی‌های خود را در مورد سوء استفاده احتمالی از این فناوری ابراز کرد و خواستار تنظیم مقررات در این حوزه شد.

سناتور «کوری بوکر»، یکی از افراد قانونگذاری است که سوالاتی در مورد چگونگی استفاده از هوش مصنوعی و تنظیم مقررات آن در جلسه سه شنبه سنا مطرح کرد. حالا نظرسنجی رویترز نشان می‌دهد نه تنها شرکت و قانونگذاران، بلکه شهروندان آمریکایی نیز نگرانی‌هایی در این مورد دارند.

بر اساس داده‌های آماری این نظرسنجی، ۶۱ درصد از پاسخ دهندگان بر این باور هستند که هوش مصنوعی خطراتی را برای بشریت به همراه دارد. این در حالی است که تنها ۲۲ درصد مخالف آن بوده و ۱۷ درصد نیز در مورد این فناوری اطمینان خاطر ندارند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=105754

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});