• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

احیای ۲۸ قنات توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌ شرقی

  • کد خبر : 105766
  • 31 اردیبهشت 1402 - 11:15
احیای ۲۸ قنات توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌ شرقی
یاز اکو - رییس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی گفت: این مجموعه طی یک سال اخیر تعداد ۲۸ دهانه قنات را در مناطق روستایی استان احیا کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، سرهنگ جواد ملک لو، احیای قنات و ایجاد کانال های کشاورزی و آبیاری را یکی از مهمترین بخش های خدماتی جهاد سازندگی در آذربایجان شرقی عنوان کرد و افزود: بر همین اساس و طبق توافق نامه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اقداماتی در طی یک سال اخیر در این زمینه به انجام رسیده است.

وی اظهار کرد: بسیاری از قنات هایی که توسط جهادگران بسیجی طی این مدت در بخش ها، روستاها و مناطق محروم آذربایجان شرقی احیا شده اند، جزو قنات هایی به شمار می رفتند که سال ها از راکد بودن و از بین رفتن آنها سپری شده بود که با همت اهالی روستاها و اقدام جهادی بسیجیان تعداد ۲۸ رشته قنات در استان احیا و هم اکنون به چرخه شبکه آب این مناطق بازگشته است.

۶ هزار متر کانال کشاورزی در استان اجرا شد

ملک لو ایجاد کانال های آبیاری کشاورزی را یکی دیگر از برنامه های اولویت دار بسیج سازندگی آذربایجان شرقی در روستاهای محروم اعلام و اضافه کرد: بر همین اساس طی یک سال اخیر افزون بر ۶ هزار متر کانال در شهرستان های مختلف از جمله کلیبر، هوراند، آذرشهر و مرند کانال کشی به منظور آبرسانی به اراضی کشاورزی اجرا شد.

وی فعالیت های خدماتی در قالب رزمایش های مختلف کمک مومنانه را از رئوس برنامه های بسیج سازندگی آذربایجان شرقی برشمرد و با بیان اینکه در این راستا بسته های معیشتی، لوازم تحریر، توزیع پوشاک و لباس، توزیع غذای گرم و جهیزیه و کالاهای اساسی بین مردم مناطق محروم پخش شده است، گفت: طی یک سال اخیر حدود ۳۲۰ هزا بسته معیشتی به ارزش ۹۵ میلیارد و ۶۷۴ میلیون تومان توزیع شده است.

ملک لو طبخ و توزیع غذای گرم به تعداد بیش از ۹۷۰ هزار پرس، توزیع بسته های لوازم تحریر به تعداد بیش از ۲۵ هزار بسته، توزیع بسته های بهداشتی به تعداد ۷۱ هزار بسته، ۵۷۷ سری جهیزیه، یکصد سری کالاهای اساسی منزل و توزیع کارت هدیه به تعداد ۱۱۲ عدد را از دگیر اقدامات محرومیت زدایی بسیح سازندگی آذربایجان شرقی اعلام کرد.

به گفته وی در همین مدت تعداد ۴۱ باب واحد مسکونی توسط جهادگران بسیجی آذربایجان شرقی اخداث و ۵۴ واحد نیز مرمت و بازسازی شده است که اعتبار هزینه شده برای این بخش بیش از پنج میلیارد تومان بوده است.

رییس سازمان بسیح سازندگی آذربایجان شرقی ارایه خدمات آموزشی رایگان به دانش آموزان را از دیگر فعالیت های این مجموعه اعلام و اظهار کرد: تاکنون پنج هزار و ۲۸۷ نفر از دانش آموزان روستاها و مناطق محروم استان از این خدمات بهره مند شده اند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=105766

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});