• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

حمایت اتاق بازرگانی تبریز از اعضای میز تجاری روسیه

  • کد خبر : 105781
  • 31 اردیبهشت 1402 - 13:00
حمایت اتاق بازرگانی تبریز از اعضای میز تجاری روسیه
یاز اکو - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: بازار روسیه برای فعالیت تجار و فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی نامحدود و وسیع است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، در این نشست که با حضور طاهر روحی؛ مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری، یونس ژائله؛ رئیس اتاق، سیدیوسف حسینی؛ دبیر میز روسیه و جمعی از صادرکنندگان و واردکنندگان فعال در روسیه برگزار شد، موانع و چالش‌های موجود بر سر راه تعامل با روسیه مطرح گردید.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز در این جلسه با تاکید بر اینکه بازار روسیه، بازاری نامحدود و وسیع است، یکی از راه‌های گسترش حضور آذربایجان‌شرقی در این بازار را رفع اشکالات موجود در محصولات داخلی عنوان کرد.

یونس ژائله با بیان اینکه در حال حاضر چندین شرکت‌ فعال از استان در بازار روسیه حضور دارند، بر ضرورت پرهیز از فعالیت‌های انفرادی و افزایش حضور تیمی در بازارهای بین‌المللی تاکید کرد.

وی اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه را فرصت مناسبی برای گسترش مبادلات تجاری با این کشور دانست و آن را منوط به بهبود کیفیت محصولات از یک سو و کاهش قیمت نهایی محصولات از سوی دیگر عنوان کرد.

ژائله یکی از مهمترین چالش‌های موجود در راه مبادله با روسیه را عدم آشنایی تجار با قوانین این کشور اعلام کرد و افزود: بر این اساس اتاق بازرگانی تبریز در صدد است تا با برگزاری دوره‌های آموزشی در رابطه با افزایش مهارت در تجارت با روسیه، صادرکنندگان و واردکنندگان استان را توانمندتر کند.

رئیس اتاق تبریز، عدم تسلط به زبان روسی را از دیگر مسائل مهم در زمینه تجارت با این کشور دانست و از اعلام آمادگی اتاق تبریز برای برگزاری دوره‌های آموزش زبان برای فعالان تجاری در این کشور خبر داد.

وی با بیان اینکه هزینه حضور در روسیه برای تجارت هنگفت است، ادامه داد: اگر تاجری به صورت انفرادی در این کشور اقدام به تاسیس شعبه کند، با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد شد، به همین منظور اتاق تبریز در نظر دارد با تشکیل مقر و میز مشترک در روسیه و ایجاد فضای مناسب برای بازاریابی شرکت‌های استان، هزینه‌های جاری این واحدها را تا حد زیادی کاهش دهد. علاوه بر این، اتاق با استقرار نماینده حقوقی در این میز، با ارائه حمایت‌های حقوقی و ارائه نظرات کارشناسی شده و مشورتی، زمینه‌ساز افزایش میزان تجارت با روسیه خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر افزایش روابط تجاری بین آذربایجان‌شرقی و روسیه گفت: ما نباید هدف خود را تنها بر روی صادرات قرار دهیم، بلکه می‌توانیم با واردات محصولات روسی به کشور، به افزایش حجم تجاری و گسترش رابطه دوسویه کمک کنیم.

فعالیت ۹ میز تجاری در آذربایجان‌شرقی

طاهر روحی؛ مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز در این دیدار با اشاره به سفر آتی رئیس جمهور به آذربایجان‌شرقی، از انعکاس موارد و چالش‌های مطرح شده در این نشست به رئیس جمهور خبر داد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت ۹ میز تجاری در آذربایجان‌شرقی تحت نظر سازمان صمت استان، اعلام کرد که با استقرار دبیرخانه مشترک میزهای تجاری استان در اتاق بازرگانی تبریز، از این به بعد مسئولیت مدیریت این میزها بر عهده اتاق خواهد بود و تغییراتی در چارچوب میزها ایجاد خواهد گردید.

مدیر امور بین­ الملل اتاق تبریز نیز گفت: با حمایت هیئت رئیسه و رئیس اتاق، دبیرخانه مشترک میزهای تجاری استان در اتاق بازرگانی تبریز مستقر شده و امیدواریم با این اقدام، شاهد بروز اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

لازم به ذکر است، تجار حاضر در جلسه میز تجاری روسیه، به بیان مسائل پیش‌روی تجارت با این کشور از قبیل لجستیک، عدم آشنایی با بازارهای CIS، عدم ارتباطات بین‌المللی مطلوب، عدم حضور شرکت‌های استانی در تصمیمات اتاق مشترک ایران و روسیه، مشکلات مرتبط با عدم آشنایی با قوانین کشور روسیه و همچنین مشکلات مربوط به عدم آشنایی با زبان روسی، ضرورت ارتباط تجاری راهبردی به جای ارتباط تاکتیکی، مشکلات مربوط به رفع تعهدات ارزی، ضرورت ایجاد پایانه‌های صادراتی در استان و ایجاد دبیرخانه اتحادیه اقتصادی اوراسیا در استان پرداختند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=105781

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});