• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

خودروهای ۲ واحد جدید تولید ارس در راه بازار/ اشتغال ۱۹ هزار نفر در منطقه آزاد ارس

  • کد خبر : 105838
  • 31 اردیبهشت 1402 - 14:45
خودروهای ۲ واحد جدید تولید ارس در راه بازار/ اشتغال ۱۹ هزار نفر در منطقه آزاد ارس
یاز اکو - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به فعال شدن ۲ واحد جدید خودروسازی در منطقه آزاد ارس گفت: یک واحد خودروسازی در ارس فعال بوده است که ۲ واحد جدید خودروسازی هم جدیدا به جمع خودروسازان منطقه آزاد ارس اضافه شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس، مجید کیانی صبح امروز در همایش ائمه جمعه استان آذربایجان‌شرقی در محدوده خداآفرین ارس، اظهار داشت: منطقه آزاد ارس یک موهبت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به آن منطقه و اهالی می‌باشد که دارای امتیازاتی شامل مشوق‌های گمرکی، مالیاتی و اعطای زمین است که منجر افزایش تولید، صادرات، اشتغال و تسریع روند توسعه می‌گردد.

وی ادامه داد: توسعه جلفا به‌علت قرارگیری در محدوده منطقه آزاد ارس رشد بیشتری نسبت به سایر شهرهای استان دارد به‌طوریکه ۴/۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی صورت گرفته است که منجر به اشتغال ۱۹ هزار نفر شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اعلام اینکه سال گذشته یک‌هزار و ۲۰۰ نفر به اشتغال منطقه آزاد ارس افزوده شده است، تصریح کرد: با توجه به جمعیت ۸ هزار نفری شهر جلفا، جهت تامین نیروی کار شرکت‌ها و واحدهای تولیدی فعال از نیروی انسانی شهرهای همجوار و سایر شهرها استفاده بهره‌ برده‌ایم.

وی گفت: در حوزه عمرانی اتفاقات بسیار خوبی از قبیل زیر بار ترافیک رفتن ۶ کیلومتر از جاده جلفا – مرند و افتتاح راه و پل رخ داده که این اتفاقات آرامش و آسایش اهالی و گردشگران را سبب شده است.

کیانی با اشاره به انتخاب منطقه آزاد ارس به عنوان مهم‌ترین مقصد گردشگری شمال‌غرب کشور از سوی وزارت کشور، اضافه کرد: نوروز امسال شاهد ورود خیل عظیم گردشگران و مسافران نوروزی به منطقه آزاد ارس بوده‌ایم.

وی بیان داشت: اقدامات بسیار موثری در حوزه آموزش و پرورش رخ داده به‌طوریکه تلاش کرده‌ایم در محدوده منطقه آزاد ارس هیچ مدرسه کانکسی وجود نداشته باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به اینکه سال گذشته ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید جذب شده است، تاکید کرد: از این مقدار ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان محقق گردیده است.‌ افزایش ۱۳ درصدی حجمی در تولید و افزایش ۲۲ درصدی به لحاظ ریالی از دیگر اتفاقات مثبت اقتصادی منطقه در سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به فعال شدن دو واحد جدید خودروسازی در منطقه آزاد ارس افزود: یک واحد خودروسازی در ارس فعال بوده است که ۲ واحد جدید خودروسازی هم جدیدا به جمع خودروسازان منطقه آزاد ارس اضافه شده است و امسال شاهد ارائه محصولات یکی از واحدهای خودروسازی جدید خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=105838

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});