• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

یک هزار و پانصد واحد مسکونی در شهرک جوانان احداث می شود

  • کد خبر : 105853
  • 31 اردیبهشت 1402 - 16:00
یک هزار و پانصد واحد مسکونی در شهرک جوانان احداث می شود
یازاکو - شهردار تبریز از احداث یک هزارو ۵۰۰ واحد مسکونی در مجموعه ۱۰ هکتاری شهرک جوانان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، یعقوب هوشیار صبح امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز ضمن بررسی لایحه شهرداری تبریز مبنی بر تجویز عقد قرارداد با موضوع مطالعات، طراحی و نظارت کارگاهی برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در مجموعه ۱۰ هکتاری شهرک جوانان با شرکت نمودار اظهار کرد: در نهایت مقرر شد شهرداری راسا برای احداث این واحدهای مسکونی اقدام کند.

وی گفت: در بحث ساماندهی حاشیه‌نشینی زمان چندانی نداریم و حتما باید در اجرای این پروژه سرعت عمل داشته باشیم و ملاحظاتی که اعضای شورا ارائه کردند، باید در نظر بگیریم.

هوشیار از تعریف ۲۰ پروژه فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر خبر داد و گفت: ما فعلا روی ۱۰ درصد شهرک جوانان که حق شهرداری است بحث می‌کنیم و در ادامه اگر دولت تمایل به همکاری داشت باشد، می‌توانیم مذاکرات لازم را انجام دهیم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این زمینه تصریح کرد: ما در بافت‌های مسئله‌دار حتی یک پروژه دولتی مشاهده نمی‌کنیم. افزایش تراکم که این روزها از سوی دولت طرح شده تکرار مسائل گذشته است.

فریدون بابایی اقدم افزود: ورود شهرداری در این حوزه نیازمند همراهی شورا است. الان دو ماه از فصل کاری تبریز طی شده و اگر طی تشریفات شود، یک ماه دیگر زمان را از دست می‌دهیم. معتقدیم شورای شهر باید با این لایحه همراهی کرده و سریعا اقدامات اولیه آغاز شود.

روح الله رشیدی عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز با تاکید بر لزوم تسریع روند کار در این خصوص اظهار کرد: عمده کاری که می‌توانیم انجام دهیم رفع خطر از بافت های پرخطر است.

رشیدی تاکید کرد: مطالعات فرهنگی و اجتماعی نیز در فاز مطالعاتی باید مدنظر قرار گیرد و همچنین وسواس ما باید این باشد که آیا این زمین و مسکن‌های جدید به ساکنان بافت پرخطر  در شمال تبریز می‌رسد و یا ساز و امر ارائه این واحدهای مسکونی به جامعه هدف چگونه خواهد بود.

یاسین بجانی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز نیز از موافقت کمیسیون با این لایحه خبر داد.

لایحه شهرداری تبریز مبنی بر تجویز عقد قرارداد با موضوع مطالعات، طراحی و نظارت کارگاهی برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در مجموعه ۱۰ هکتاری شهرک جوانان با شرکت نمودار با قید یک فوریت توسط اعضای شورای اسلامی شهر به تصویب رسید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=105853

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});