• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی:

بزودی اعلام می‌کنیم کدام بانک‌ها و شرکت‌ها نفعی برای استان ندارند

  • کد خبر : 77210
  • 09 شهریور 1401 - 19:15
بزودی اعلام می‌کنیم کدام بانک‌ها و شرکت‌ها نفعی برای استان ندارند
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی در نشست خبری گفت: حداکثر تلاشمان را خواهیم کرد در مقابل بانک‌هایی که از مردم استان سپرده می‌گیرند اما تسهیلاتی نمی‌دهند بایستیم و بزودی توسط رسانه‌ها اعلام خواهیم کرد که کدام بانکها و شرکتها نفعی برای استانمان ندارند تا مردم بشناسند.

گزارش خبری یازاکو؛ نوید محمدی نسب‌آباد – مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی در نشست خبری گفت: حداکثر تلاشمان را خواهیم کرد در مقابل بانک‌هایی که از مردم استان سپرده می‌گیرند اما تسهیلاتی نمی‌دهند بایستیم و بزودی توسط رسانه‌ها اعلام خواهیم کرد که کدام بانکها و شرکتها نفعی برای استانمان ندارند تا مردم بشناسند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یازاکو، واقف بهروزی در جمع خبرنگاران گفت: بیشترین اتکای کشور از لحاظ درآمدی به درآمد مالیاتی است و امیدوارم در این زمینه فرهنگسازی رسانه‌ای انجام شود تا مردم شاهد نتایج بازگشت این درآمدهای مالیاتی به کشور و سبد کالای خود باشند.
وی با اذعان به اینکه در استان کارکردها بخش‌های محتلف برای توسعه‌ی منطقه، متنوع و به صورت مجزا و کاملا جدا از هم اتفاق افتاده و هیچ هم‌افزایی در بینشان نبوده، یادآور شد: مثلا نقش منطقه آزاد ارس یا مس سونگون چه نقشی در توسعه استان دارد. ما تلاش کردیم در این مورد یکپارچگی ایجاد کنیم.
وی افزود: از دیگر اقدامات ما، انتقال حساب‌های بانکی شرکت‌های بزرگ به استان است. فعلا در سطح ۵۰ شرکت برتر شروع این کار را شروع کرده‌ایم.
نگوییم تبریز شهر اولین هاست
بهروزی در پاسخ به سوال خبرنگار یاز اکو که طبق گزارش هیئت وزیران در سال ۹۹ تعداد شهرستان‌های عدم برخوردار از اشتغال در آذربایجان نسبت به سایر مناطق کشور دو برابر است، پاسخ داد: ما سعی می‌کنیم تعداد بیشتری از شهرهای استان در این لیست باشد تا مطالبه کنیم نباید در هر عرصه‌ای بگوییم تبریز شهر اولین‌هاست تا برگردند و بگویند حالا که شما اولین هستید بفرمایید کنار اعتبارات را بدهیم به دیگران. برنامه‌ی ما این است که اولویت‌های بودجه و سرمایه‌گذاری در این شهرستان‌ها باشد تا وضعیت بهبود بیابد.
تولید کفش ژاپنی در منطقه‌ی ویژه سهلان
بهروزی با بیان اینکه از ۶ هزار نانوایی استان بیش از ۵ هزار نانوایی به کارتخوان‌های جدید مجهز شده‌اند، خاطرنشان کرد: در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری هدف‌گذاری ما تقریبا ۳ برابر سال‌های گذشته یعنی ۳۰میلیون دلار در نظر گرفته شده است. برای مثال در منطقه‌ی ویژه سهلان، یک شرکت ژاپنی شروع به تولید کفش خواهد کرد.
وی تصریح کرد: برخی از بانک‌های خصوصی در استان، درصد بسیار ناچیزی از مجموع سپرده‌های استان را در حوزه‌ی تسهیلات اعطا نکرده‌اند. به عنوان مثال بانک آینده نسبت بسیار پایینی از سپرده‌هایی که به این بانک در استان واگذار شده است در قالب تسهیلات برای استانمان اعطا می‌کند که ما به ایشان اولتیماتوم داده‌ایم. بانک‌هایی که سپرده را جذب و سرمایه‌گذاری می‌کنند نباید اجازه فعالیت در استانمان داشته باشند. این بانکها چه عوایدی برای استان دارند؟ حداکثر تلاشمان را خواهیم کرد در مقابل اینها بایستیم و بزودی توسط رسانه‌ها اعلام خواهیم کرد که کدام بانکها و شرکتها نفعی برای استانمان ندارند تا مردم بشناسند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: از جناب وزیر پیگیریم تا پرونده‌ی مالیاتی، حساب‌های بانکی و مسئولیت‌های اجتماعی مس سونگون و سایر شرکتهای بزرگ به استان واگذار شود.
در مورد ساختمانهای بلااستفاده بانکها در شهر، ایشان مکلفند ساختمان‌های مازاد خود را واگذار کنند و عملکرد ضعیفشان در این حوزه از طریق فشار در سطح ملی پیگیری خواهیم کرد.
هیچ سرمایه‌گذاری نیاز به مشاور و دلال ندارد
بهروزی با اشاره به اینکه هیچ سرمایه‌گذاری نیاز به مشاور و دلال ندارد و ما هم امکانات و ظرفیت بالاتری نسبت به مشاورها داریم گفت: ما می‌توانیم هم مشاور و وکیل سرمایه‌گذار باشیم و با تمام امکانات در خدمت سرمایه‌گذاران هستیم.
وی با بیان اینکه در سفر اخیر ریاست محترم جمهوری، ۲۱ دستور برای فعالان اقتصادی گرفتیم و پیگیر هستیم بقیه را هم حل کنیم، گفت: انتقادها باید براساس واقعیت‌ها باشد، دستاوردهای حضور وزیر اقتصاد اتفاقا بسیار بالا بود. همین دستورهایی که برای فعالان اقتصادی گرفتیم یا اعتبارهایی که گرفتیم دستاورد بالایی بود.
وی، گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در مورد امنیت سرمایه‌گذاری را که رتبه‌ی آذربایجان شرقی را ۲۶ ام اعلام کرده از لحاظ روشی محل اشکال دانست که با واقعیت انطباق ندارد، گفت: در گزارشی که توسط بخش خصوصی ارائه شده از لحاظ امنیت سرمایه‌گذاری سوم است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=77210

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});