• امروز : چهارشنبه - ۹ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 29 May - 2024
3

آلمانی ها چگونه با تورم کنار می آیند؟

  • کد خبر : 70355
  • 23 تیر 1401 - 9:00
آلمانی ها چگونه با تورم کنار می آیند؟
یاز اکو- اکثریت شهروندان آلمان معتقداند که تورم امسال بیشتر از همه گیری دو سال پیش به ساکنان این کشور ضربه زده است. تورم بزرگترین مشکل فعلی آلمانی هاست. در این زمینه، این سوال مطرح می شود: آلمانی ها چگونه با تورم کنار می آیند، چگونه قناعت می کنند؟

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از بنکر، در نتیجه افزایش قیمت ها‌ اکثر شهروندان آلمان مصرف را کاهش داده اند.در نتیجه تورم بالا و افزایش قیمت حامل های انرژی، ظرفیت مصرف در آلمان به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. شاخص قدرت مصرف کننده یا شاخص قدرت خرید که از سال ۱۹۹۱ مورد تحلیل قرار گرفته است در خرداد ماه سال جاری به حداقل تاریخی رسید. در سال های اخیر اقتصاد آلمان وخامت شدید مصرف را تجربه کرده است. در آغاز همه گیری کرونا قدرت خرید جمعیت آلمان به شدت کاهش یافت. با این حال اکنون یک نتیجه مطلق ضد رکورد ثبت شده است. چنین چیزی قبلاً در آلمان اتفاق نیفتاده بود. به نظر می‌رسد که تورم، جنگ در اوکراین و ادامه همه‌گیری کرونا تاثیرات خود را بر اقتصاد آلمان گذاشته اند.

به منظور محاسبه قدرت مصرف یا شاخص قدرت خرید، بررسی هایی در مورد مصرف، درآمدها و مروری بر وضعیت اقتصادی انجام می شود. اکنون مشخص شده است که در ۳۱ سال گذشته از زمان آغاز این مطالعات، قیمت شاخص مربوطه هرگز کمتر از ژوئن ۲۰۲۲ نبوده است. مصرف در حوزه محصولات غذایی نیز کاهش یافته است. در نیمه سال گذشته، مصرف گوشت و فرآورده های گوشتی بویژه سوسیس و کالباس به شدت کاهش یافته است؛ حدود ۲۵ درصد نسبت به می ۲۰۲۱ کاهش داشته و این در درجه اول به دلیل تورم است. اکثر شهروندان آلمان سعی می کنند تعداد رفت و آمد به فروشگاه ها را به حداقل برسانند. فروش مبلمان، وسایل الکترونیکی و همچنین محصولات غذایی کاهش یافته است. یک پنجم آلمانی ها اذعان دارند که اکنون کمتر از قبل چانه می زنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=70355

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});