• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
2

نسبت به ورود بخش خصوصی به حوزه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، باور قلبی داریم/ نقش پژوهشکده رانشگرهای فضایی در صنعت فضایی

  • کد خبر : 97050
  • 10 اسفند 1401 - 17:00
نسبت به ورود بخش خصوصی به حوزه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، باور قلبی داریم/ نقش پژوهشکده رانشگرهای فضایی در صنعت فضایی
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی گفت: به دنبال همگرایی و هم‌افزایی در حوزه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان هستیم و نسبت به ورود بخش خصوصی به این حوزه باور قلبی داریم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس، عابدین خرّم ظهر امروز در دیدار معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران، اظهار داشت: بخش خصوصی، دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و دولت، چهار ضلع اصلی حوزه فناوری و دانش‌بنیان استان هستند و ستاد اقتصاد دانش‌بنیان استان با مشارکت همه این بخش‌ها، جزو فعال‌ترین ستادهای کشور است.

وی از راه‌اندازی کارخانه نوآوری به‌عنوان بستری برای همگرایی فعالان و بازیگران اصلی این حوزه نام برد و با اشاره به انعقاد قرارداد راه‌اندازی این کارخانه، گفت: توسعه دانش‌بنیان برای مدیریت ارشد استان یک اولویت است که می تواند اقبال فعالان این حوزه را به دنبال داشته باشد.

خرّم خاطرنشان کرد: تلاش برای توسعه حوزه دانش‌بنیان پس از سال‌ها رکود، نیاز ضروری کشور است که همه باید برای تحقق آن بکوشیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران هم در این دیدار با اشاره به نقش و جایگاه استان آذربایجان شرقی در حوزه فناوری و نوآوری، گفت: این استان می‌تواند پیشران فعالیت‌های این حوزه باشد.

حسن سالاریه با اشاره به فعالیت‌های پژوهشکده رانشگرهای فضایی آذربایجان شرقی، ابراز امیدواری کرد با حمایت‌های مدیریت ارشد استان شاهد توسعه فعالیت‌های علمی و پژوهشی این مرکز و نقش‌آفرینی آن در ارتقای صنعت فضایی کشور باشیم.

محمد فرزاد، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی نیز در این دیدار از آمادگی استان برای راه‌اندازی مرکز سنجش از راه دور خبر داد.

مهرداد امامی، رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی نیز مراکز دانشگاهی استان را ماموریت‌محور دانست و خواستار تشکیل هسته‌های طرح احمدی روشن به عنوان پایلوت در استان شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=97050

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});