• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
5

جذب بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای طرح نهاد آبادانی و پیشرفت چاراویماق

  • کد خبر : 9852
  • 16 فروردین 1400 - 14:45
جذب بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای طرح نهاد آبادانی و پیشرفت چاراویماق
یاز اکو - مسئول نهاد بنیاد علوی در شهرستان چاراویماق با بیان اینکه بنیاد مستضعفان بدون توجه به درآمدزایی و منفعت شخصی، برای محرومیت زدایی به این شهرستان ورود کرده است گفت: تمام این اعتبارات فقط به خاطر کاستن از محرومیت مردم شهرستان چاراویماق است و به هیچ وجه جایگاه کنونی این شهرستان با داشتن ظرفیت ها و پتانسیل های عظیم، قابل قبول نیست.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایلنا، آیت شاهی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب که در مدت ۵ ساله حضور بنیاد در شهرستان با اجرای صدها برنامه و پروژه متنوع در حوزه های مختلف عمرانی و زیربنایی، اشتغال و معیشت، فرهنگی ، اجتماعی و سلامت و بهداشت سعی در تحول عظیم در شهرستان چاراویماق داریم، گفت: شهرستان چاراویماق دارای ظرفیت های عظیم معدنی، کشاورزی، دامداری، صنایع دستی و قالی بافی و … است که متأسفانه علی رغم داشتن چنین پتانسیل های عظیم،  به خاطر ضعف در اجرای عدالت اجتماعی در طول دهه های گذشته، جزء شهرستانهای محروم کشور است.

وی با بیان اینکه این شهرستان با داشتن رتبه سوم از نظر مساحت در استان و داشتن بیش از ۶۰ نوع انواع سنگ و فلزات معدنی، عملکرد بالای تولید گندم و نخود و نیز سطح مراتع در استان هنوز در جایگاه واقعی خود قرار ندارد افزود:چاراویماق نیازمند حمایت و همت جهادی آحاد مردم و مسئولین برای رسیدن به شأن و منزلت واقعی خود است.

شاهی خاطرنشان کرد: بعد از انجام کارهای کارشناسی شده و تدوین سند پیشرفت شهرستان، برنامه ریزی برای انجام کارهای علمی و موثر برای بهبود معیشت و اقتصاد پایدار خانوارهای شهرستان  در ۷ رسته محوری فرشبافی، دام سنگین، دام سبک، زنبورداری، کشاورزی (نخود و گندم) و گیاهان دارویی صورت گرفته است، که به استناد آمارهای رسمی بیش از ۸۰ درصد شاغلین شهرستان در این ۷ رسته فعال هستند.

شاهی با بیان اینکه هدف محور اقتصاد و اشتغال بهبود معیشت و تولید پایدار، خودکفا کردن مردم شهرستان و عدم مهاجرت به شهرهای دیگر است گفت: متأسفانه اقتصاد و اشتغال، حلقه مفقوده در تمام روستاها است و روستانشینان به خاطر عدم درآمد پایدار، مجبور به مهاجرت می شوند در حالی که اگر از ظرفیت های خود روستاها استفاده شود، جوانان، دیگر نیازی به مهاجرت برای کار نخواهند داشت.

مسئول اجرای پروژه‌های بنیاد علوی در شهرستان چاراویماق، محور عمران و زیربنایی را از مهم ترین سیاست های محرومیت زدایی بنیاد علوی در مناطق محروم دانست و گفت: در محور عمران و آبادانی پروژه های پیش اجرا، در حال اجرا و پروژه های اتمام یافته زیادی برای تحول در شهرستان چاراویماق با مشارکت تمام دستگاههای دولتی و غیر دولتی، تدارک دیده شده است.

شاهی مجموع اعتبارات جذب شده در حوزه عمرانی و زیربنایی در پروژه های تمام شده و در حال اجرا را بیش از ۱۳ میلیارد تومان اعلام کرد.                                    

شاهی در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه توجه به حوزه بهداشت و سلامت مردم شهرستان، اولویت مهم دیگر بنیاد است، گفت: متأسفانه شهرستان چاراویماق در حوزه بهداشت و درمان، کمبودهای زیادی اعم از مراکز درمانی پیشرفته و تجهیزات به روز درمانی وجود دارد که اصلا در حد پاسخگویی به نیازهای مردم نیست و ما این نوید را می دهیم که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مسئولین شهرستانی، تا پایان حضورمان در این شهرستان که حدود ۵ سال طول خواهد کشید، یک تحول اساسی و بنیادی در این زمینه داشته باشیم.

وی افزود: از زمان حضور بنیاد علوی در شهرستان چاراویماق، خرید دستگاه ونتیلاتور، خرید دستگاه ABG، تهیه ۱۰ عدد کپسول اکسیژن ۴۰ کیلویی، خرید مانومتر کپسول اکسیژن برای بیمارستان امیرالمومنین و توزیع بیش از ۴۵ هزار ماسک و مایع ضد عفونی برای اهالی شهرستان، هیأتهای مذهبی و دانش آموزان جمعا به ارزش ۸ میلیارد ریال و مشارکت در احداث خانه استقرار تیم سلامت در ۱۱ روستا و مرکز اورژانس ۱۱۵ ذاکرکندی از اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان بوده است.

  شهرستان چاراویماق جنوبی‌ترین شهرستان استان آذربایجان شرقی است. مرکز این شهرستان، شهر قره‌آغاج است و فاصله آن  با شهر تبریز و مرکز استان ۱۹۳ کیلومتر است. این شهرستان  از پرجمعیت شهرهای استان آذربایجان شرقی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=9852

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});