• امروز : دوشنبه - ۲۸ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 17 June - 2024
1

میانگین بارش‌ها در زنجان همچنان منفی است

  • کد خبر : 144015
  • 06 خرداد 1403 - 13:30
میانگین بارش‌ها در زنجان همچنان منفی است
یازاکو - مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: میانگین بارندگی در این استان طی سال آبی جاری (اول مهرماه تاکنون) به ۲۴۹ میلی‌متر رسید.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، محمدرضا رحمان‌نیا مدیرکل هواشناسی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میانگین بارندگی در این استان طی سال آبی جاری (اول مهرماه تاکنون) به ۲۴۹ میلی‌متر رسید. میانگین بارندگی‌ها در استان نسبت به متوسط بارش‌های سال گذشته یک درصد و نسبت به میانگین بلند مدت ۱۱ درصد کاهش دارد.

وی با تأکید بر لزوم صرفه‌جویی و رعایت الگوی مصرف در بخش‌های مختلف، مطرح کرد: در سومین سال پیاپی کاهش بارندگی به سر می‌بریم و این وضعیت نشان دهنده قرار گرفتن در شرایط تنش آبی است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان یادآور شد: برای گذر از این وضعیت باید برای همه بخش‌ها به خصوص بخش کشاورزی که بیشترین میزان مصرف آب را دارد، تدابیر لازم اندیشیده شود. در بارندگی‌های چند روز اخیر بیشترین میزان با ۱۴٫۵ میلیمتر به شهرستان زنجان اختصاص داشت و شهرستان‌های خرمدره با ۱۲٫۷ میلیمتر و ابهر با ۱۰٫۲ میلیمتر در ردیف‌های بعدی قرار گرفتند.

گفتنی است ؛ استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند؛ داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=144015

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});