• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
5
یک مسئول خبرداد

اختصاص ۳ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه شمس تبریزی خوی

  • کد خبر : 105872
  • 31 اردیبهشت 1402 - 20:15
اختصاص ۳ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه شمس تبریزی خوی
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: امسال از محل اعتبارات استانی ۳ میلیارد تومان برای ادامه اجرای پروژه شمس تبریزی خوی اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، مرتضی صفری ۳۱ اردیبهشت در دیدار با ذبیح‌الله کاظمی، فرماندار خوی با اعلام این مطلب اظهار کرد: خوی به‌دلیل داشتن ظرفیت بالای تاریخی و گردشگری یکی از شهرستان‌های مهم استان بوده و در برنامه‌ریزی برای توسعه و تقویت گردشگری در آذربایجان غربی برنامه‌ خاصی برای این شهرستان در نظر گرفته می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: برای این منظور نیز برای پست ریاست جدید میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوی نیز از یک نیروی جوان، مومن، تحصیل‌کرده، باتجربه و باانگیزه انتخاب شد تا اولویت‌های این اداره‌کل برای پیشبرد اهداف در خوی را با مشارکت مسئولان این شهرستان پیگیری کند.

وی با اشاره به اینکه اتمام پروژه شمس تبریزی خوی از جمله اولویت‌های مهم این اداره‌کل است، ادامه داد: اتمام این پروژه با وعده و وعید به اتمام نمی‌‎رسد بلکه بهره‌برداری سریع از این پروژه نیازمند مشارکت همه دستگاه‌های مربوطه و همکاری و هماهنگی لازم بین آنها است.

صفری با بیان اینکه ۱۰۴ هکتار از شهر خوی به بافت تاریخی اختصاص دارد، گفت: برای مرمت و احیای این بافت مقرر شده است تا مطالعه پلاک به پلاک انجام شود و سپس ضوابط اختصاصی احیای بافت تاریخی خوی براساس این مطالعات تهیه شود و هر چقدر روند انجام این مطالعات سریع‌تر انجام شود اقدامات لازم برای احیای بافت تاریخی خوی نیز سرعت پیدا خواهد کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: برای افزایش مدت ماندگاری مسافران در خوی نیز باید ابتدا اولویت‌ها مشخص و سپس برای جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد مجتمع‌های تفریحی و اقامتی در این شهرستان اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که ایجاد بازارچه صنایع‌دستی در مبادی ورودی همه شهرهای کشور مورد تاکید رئیس جمهور بوده توجه به این موضوع نیز باید در اولویت قرار بگیرد و در مبادی وردی خوی مکانی برای ایجاد بازارچه صنایع‌دستی، فروش سوغات و مکانی برای تفریح و استراحت مسافران در نظر گرفته شود.

اتمام پروژه شمس تبریزی خوی یکی از مطالبات جدی است

فرماندار خوی نیز در این جلسه با بیان اینکه اتمام پروژه شمس تبریزی خوی یکی از مطالبات جدی مردم این شهرستان است، گفت: متاسفانه روند اجرای این پروژه به کندی پیش می‌رود که امید است با جذب اعتبارات و همدلی مسئولان استانی و شهرستانی این اقدامات سرعت پیدا کند.

ذبیح‌الله کاظمی توجه به مرمت و احیای بافت تاریخی خوی را نیز یکی دیگر از اولویت‌های مهم در این شهرستان برشمرد و خاطرنشان کرد: خوی در مسیر تردد مسافران ورودی و خروجی به کشور از طریق مرز رازی قرار دارد که نیاز است زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان تقویت شده و برای افزایش مدت ماندگاری مسافران در خوی نیاز برنامه‌ریزی خاصی انجام شود.

فرماندار خوی تاکید کرد: آماده همکاری با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در سه حوزه‌ مربوطه هستیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=105872

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});