• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

صادرات بیش از ۱۴میلیون دلاری صنایع دستی آذربایجان غربی

  • کد خبر : 106671
  • 08 خرداد 1402 - 12:30
صادرات بیش از ۱۴میلیون دلاری صنایع دستی آذربایجان غربی
یاز اکو - معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی از صادرات ۱۴میلیون و ۲۹۰ هزار دلاری صنایع دستی استان طی سال گذشته خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، محمدرضا طنابی از صدور ۳۵۰ فقره کارت شناسایی صنایع دستی در استان طی سال گذشته خبرداد و افزود:طی این بازه زمانی ۱۴۰۰ فقره صدور و تمدید پروانه تولید انفرادی و ۲۱ فقره پروانه تولید کارگاهی برای صنعتگران این حوزه صادر و یا تمدید شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: طی سال گذشته برای ۱۷۰۰ نفر از محل صدور مجوزها و ثبت در سامانه رصد اشتغال ایجاد شده است.

وی با اشاره به تسهیلات ارائه شده به صنعتگران حوزه صنایع دستی استان اظهار کرد: در سال گذشته ۲۷۱ میلیارد ریال تسهیلات از طریق صندوق کارآفرینی امید(ادامه محل تسهیلات سال ۱۴۰۰)، ۹۳ میلیارد ریال از محل اشتغال پایدار روستایی و ۸۸.۳ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات مشاغل خانگی برای ۱۴۵ نفر پرداخت شده است.

طنابی ادامه داد: همچنین از محل تبصره ۱۶ نیز فعالین حوزه صنایع دستی استان برای دریافت ۹۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شدند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی به برپایی بازارچه موقت( نوروزی و تابستانی) عرضه و فروش محصولات صنایع دستی به تعداد ۱۵ مورد در سال گذشته اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته ۱۸ غرفه بازارچه صنایع دستی در جوار اداره کل راه اندازی شده است همچنین پیگیری ها برای ایجاد بازارچه صنایع دستی در ارومیه، اشنویه و ماکو انجام شده است.

وی برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت صنایع دستی در استان برای ۵۵۲ نفر را از اقدامات حمایتی اداره کل از صنعتگران این حوزه اعلام کرد و افزود: طی سال گذشته ۱۳۷ نفر از شاغلین صنایع دستی استان نیز از آموزشهای لازم برخوردار شدند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=106671

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});