• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2

پیگیری یکهزار و ۷۵۰ میلیارد تومان پروژه توزیع برق تبریز در سفر رییس جمهور

  • کد خبر : 106925
  • 10 خرداد 1402 - 17:00
پیگیری یکهزار و ۷۵۰ میلیارد تومان پروژه توزیع برق تبریز در سفر رییس جمهور
یاز اکو - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی تبریز با اشاره به سفر پیش روی رییس جمهور به آذربایجان شرقی گفت: در این سفر هشت پروژه در حوزه برق تبریز به ارزش یک هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان برای تصویب و تخصیص اعتبار لازم پیگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا،، عباس حسامی سفیدان روز چهارشنبه اظهار کرد: این پروژه ها برای بهبود صنعت توزیع برق این شهرستان پیشنهاد شده که از جمله شامل تکمیل ساماندهی شبکه برق بازار سرپوشیده تبریز، اصلاح روشنایی معابر تبریز و تبدیل چراغ های روشنایی به ال ای دی، تعویض شبکه مسی به شبکه کابل خودنگهدار، تکمیل ساختمان عملیاتی و دیسپاچینگ (اتاق کنترل) شهرستان ها و تجمیع ادارات و بهبود ناوگان خودرویی و عملیاتی برق تبریز است.

وی اظهار کرد: در سال های گذشته برای ساماندهی بازار سرپوشیده تبریز پنج کیلومتر کابل فشار قوی، ۶ کیلومتر کابل فشار ضعیف و پنج دستگاه پست کمپکت (اتاقک توزیع جریان برق) اضافه، پست های کمپکت موجود تعویض، شبکه های فشار ضعیت سرای های بازار کاملا تعویض و اصلاح، تابلوهای توزیع اتوماتیک نصب و تابلوهای زمینی برای نخستین بار در ایران اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با بیان اینکه این شرکت از قدیمی ترین شبکه های برق کشور بوده به طوری که در سال ۱۳۰۹ شمسی برق توزیع کرده است، گفت: در ساختمان جدید این شرکت موزه برق پیش بینی شده تا پرونده های قدیمی و تجهیزات تولید برق خصوصی در این موزه به نمایش گذاشته شود.

حسامی، با اشاره به اینکه اکنون کارهای مقدماتی برای ساخت این ساختمان انجام شده و دارای ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی است، ادامه داد: ساخت این ساختمان مطالبه عمومی برای تمرکز در ارایه خدمات به مشترکان زیر پوشش شبکه توزیع برق تبریز است.

یک میلیون و ۸۰ هزار مشترک زیرپوشش شرکت توزیع برق تبریز است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با بیان اینکه این شرکت از شرکت های توانیر در بخش توزیع برق است، گفت: این شرکت به مردم شهرستان های تبریز، اسکو و آذرشهر، ۱۰ شهر و روستاهای تابعه در این مسیر خدمات رسانی می کند.

حسامی، افزود: هم اکنون یک میلیون و ۸۰ هزار مشترک انرژی برق در این شهرستان ها زیر پوشش این شرکت بوده و دارای بیش از ۱۰ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۲۰ هزار ولت، هفت هزار و ۶۰۰ انوع پست زمینی، هوایی، ساختمانی، کمپکت و کیوسکی و ۲۱۰ هزار شعله چراغ در سطح معابر این شهرستان ها و روستاها است.

وی با اشاره به اینکه برق از سه مقوله تولید، انتقال و توزیع مویرگی تشکیل شده است، یادآور شد: نوع مصارف حوزه برق تبریز شامل ۳۵ درصد مسکونی، ۳۵ تا ۳۶ درصد صنعتی و بقیه مربوط به سایر کاربری هاست.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: با توجه به اینکه میانگین مصرف برق صنعتی در کشور ۲۰ درصد تولید است، این آمار نشان می دهد این منطقه صنعتی بوده و صنعت در آن در حال رشد است.

حسامی، ادامه داد: با وجود کمبودها و ناترازی در پیک تابستانی مصرف برق در حوزه صنعت به طور میانگین در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ با رشد حدود ۶ درصد مواجه شده و این رشد در صنایع بزرگ تا ۱۰ درصد رسیده است.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر رشد تولید در کشور، اظهار کرد: شرکت توزیع نیروی برق تبریز نیز در جهت کمک به رشد تولید تلاش می کند و این شرکت آماده همکاری با سرمایه گذاران بوده و همپای آنان در بخش های صنعت و تولید حرکت می کند و تاکنون به هیچ درخواستی که از سوی سرمایه گذاران برای تامین برق ارایه شده، جواب رد داده نشده است.

نیروگاه های تبریز توسعه و بهینه سازی می شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: با توجه به توسعه شهرک های صنعتی اطراف تبریز مانند شهرک سلیمی، آخولار و سردار سلیمانی و احداث واحدهای صنعتی جدید، تامین انرژی برق این واحدها در برنامه این شرکت قرار دارد و باید متناسب با درخواست سرمایه گذاران و صاحبان صنایع، شبکه های تولید، انتقال و توزیع برق نیز توسعه یابد.

حسامی، با بیان اینکه حوزه صنعت استان در مسیر توسعه قرار دارد، افزود: مدیریت مجموعه صنعت برق استان نیز در این مسیر، انرژی برق حوزه صنعت را پشتیبانی می کند و در این راستا شبکه های انتقال، پست های انتقال و توزیع، شبکه توزیع و کلیدخانه های این شبکه و نیروگاه های برق موجود توسعه، بهینه سازی و بهبود می یابد.

وی اظهار کرد: در این مسیر سرمایه گذاری های خوبی از سوی مجموعه صنعت استان انجام شده و در سال گذشته نیز نیروگاه هریس با تکنولوژی روز دنیا وارد مدار شد و مسیر حرکت به سمت بهینه سازی و توسعه نیروگاه تبریز بوده و با پیگیری های لازم منابع مالی مورد نیاز تامین شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: محوطه و امکانات لازم برای توسعه نیروگاه تبریز فراهم است و مدیریت مجموعه در تولید، انتقال و توزیع پیگیر آغاز توسعه و اصلاح سیستم تولید این نیروگاه هستند.

حسامی، با اشاره به اینکه توسعه این نیروگاه بر اساس سیستم نیروگاه های جدید انجام می شود، ادامه داد: در سیستم های جدید واحدهای مجزا به صورت پک های آماده ۲۰۰ تا ۳۰۰ مگاواتی و بیشتر وجود دارد و در زمان کمتری قابل نصب است.

وی یادآور شد: با توسعه نیروگاه تبریز و احداث نیروگاه های شرکت های بزرگ مانند مس سونگون، ناترازی منفی کنونی در تولید و مصرف انرژی برق در منطقه به سمت ناترازی مثبت حرکت کرده و تولید از مصرف پیشی می گیرد.

مردم فعالیت گروه ها در شبکه برق را برای جلوگیری از سرقت تجهیزات شبکه از طریق سامانه ۱۲۱ استعلام کنند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با اشاره به بروز پدیده سرقت کابل های شبکه توزیع نیروی برق تبریز در سال های اخیر، گفت: این پدیده به دنبال افزایش قیمت فلز مس ایجاد شده است و سارقان اقدام به سرقت شبانه تجهیزات شبکه توزیع برق می کنند.

حسامی، افزود: ساکنان شهرستان های تبریز، اسکو و آذرشهر و روستاهای تابعه در صورت مشاهده گروهی حتی با لباس مخصوص توزیع برق که بر روی شبکه فعالیت می کنند، از طریق سامانه ۱۲۱ استعلام کنند تا مشخص شود که این گروه متعلق به شبکه توزیع برق است یا سارق هستند که در لباس توزیع برق اقدام به سرقت می کنند.

وی اظهار داشت: با استعلام از طریق این شماره، کارشناسان این شبکه اقدام به کنترل می کنند و اگر این گروه متعلق به شرکت توزیع برق نبود با همراهی نیروی انتظامی به منطقه مراجعه و سارقان دستگیر می شوند.

حسامی، با بیان اینکه مردم با این کار خود می توانند این شبکه را در جلوگیری از بروز سرقت از تجهیزات شبکه کمک کنند، ادامه داد: تمام خدمات شرکت توزیع برق تبریز از طریق الکترونیکی با مراجعه به سامانه «برق تبریز» یا «برق من» از این خدمات استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=106925

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});