• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

دلار، سکه و بورس؛ بازارهای داخلی در مدار نزولی

  • کد خبر : 107174
  • 13 خرداد 1402 - 19:30
دلار، سکه و بورس؛ بازارهای داخلی در مدار نزولی
روز پنجشنبه، ۱۱ خرداد ماه، روند کاهشی قیمت دلار، این اسکناس را به کانال ۵۰ هزار تومانی رساند. همچنین دماسنج اصلی بازار سهام با ثبت عملکرد منفی ۳/۱۹ درصدی در کارنامه هفتگی خود، کار خود را در سطح ۲ میلیون و ۲۷۱ هزار واحدی خاتمه داد.

جعفر ساعی نیا – یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر این اساس، پایگاه خبری یازاکو در گزارش هفتگی خود، روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران و جهان را بررسی کرده است. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.

بازار ارز/ صحبت از آزادسازی منابع ایران در صندوق بین‌المللی پول

روز پنجشنبه، ۱۱ خرداد ماه، روند کاهشی قیمت دلار، این اسکناس را به کانال ۵۰ هزار تومانی رساند. معامله‌گران بازار ارز وزنه اخبار مثبت سیاسی را عامل اصلی کاهش قیمت اسکناس آمریکایی می‌دانند و معتقدند بازارساز با انتشار شایعه، مانع ورود دلار به کانال‌های قیمتی بالاتر می‌شود.
علی شریعتی عضو اتاق بازرگانی ایران، در صفحه شخصی خود در توییتر ضمن اعلام این خبر که از محل پول‌های بلوکه شده ایران، دو میلیارد دلار ارز جدید برای خرید کالای اساسی تخصیص داده می‌شود، تاکید کرده که این پول‌ها ارتباطی به منابع مالی ایران در کره جنوبی ندارد و از محل آزادسازی پول‌های ایران در دیگر نقاط تزریق خواهد شد.
او درباره صحبت‌های اخیر رییس کل بانک مرکزی درباره استفاده از منابع پولی ایران در صندوق بین المللی پول نیز گفته که این منابع ماهیت کمک بلاعوض دارد و منابع بلوکه شده نیست و باید در حوزه فقرزدایی و توسعه پایدار مصرف شود.
شریعتی چند روز قبل نیز خبر داده بود که از منابع آزاد شده ایران در بانک تی بی آی عراق نیز ۱.۶ میلیارد دلاری بدهی گازی به ترکمنستان پرداخت شده است.
همچنین ۶۰۰ میلیون دلار پول حجاج امسال نیز از همین محل پرداخت شده است.
او پیش بینی کرده که با وجود تلاش دلال‌های برای بالا نگه داشتن قیمت دلار، با ورود منابع جدید، بازار آرامش جدیدی را تجربه کند.

بازار سهام/ رنگ قرمز بازار بورس

بورس اوراق بهادار تهران هفته گذشته را با منفی ۱/۴۸ درصد کاهش شاخص کل آغاز کرد. به طوری که با تقویت آنی تمایلات نزولی در بازار سهام این کاهش به‌روز بعد نیز سرایت کرد و باعث شد تا نماگر اصلی تالار شیشه‌ای روز یکشنبه را نیز با ۲/۳۵ درصد ریزش سرخ‌پوش شود. به عقیده تحلیلگران تکنیکال با رسیدن شاخص کل به سطح مقاومتی دو میلیون و ۲۵۰ هزار واحد، بازار نسبت به سطح یاد شده واکنش نشان داده و روزهای باقی‌مانده را با تغییرات محدود و مثبت سپری کرد. به این ترتیب دماسنج اصلی بازار سهام با ثبت عملکرد منفی ۳/۱۹ درصدی در کارنامه هفتگی خود، کار خود را در سطح ۲ میلیون و ۲۷۱ هزار واحدی خاتمه داد. بر این اساس برخی از کارشناسان بر این باور هستند که بورس تهران هفته جاری را با نوسانات محدودی سپری خواهد کرد و برآیند بازار نیز ممکن است منفی شود.

بازار سکه/ بازار کم‌رمق سکه

بازار طلا و سکه با توجه به رفتار قیمت دلار در بازار آزاد طی روزهای هفته گذشته با انتشار برخی اخبار امیدبخش برای بازارها، سومین هفته کم‌نوسان خود را تجربه کرد. به طوری که بر این اساس سکه امامی پس از عقب‌نشینی از کانال ۳۱ میلیون تومان در نیمه دوم کانال ۳۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. به این ترتیب با لمس سطح ۳۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در روز چهارشنبه، مسکوک یاد شده کار خود را در قیمت ۳۰ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان به پایان رساند. بر این اساس این فلز گرانبهای داخلی عملکرد منفی ۲/۶۱ درصدی را در کارنامه هفتگی خود به ثبت رساند. با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی کشور و همچنین اخبارهای رسمی و غیر‌رسمی انتظار می‌رود که هفته جاری نیز داد‌و‌ستدهای بازار طلا و سکه کم‌رمق باقی بماند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=107174

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});