• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
2

رئیس جمهور از تخصیص اعتبار ۵۰ هزار میلیاردریال به کشاورزان برای خرید تراکتور ایرانی خبرداد

  • کد خبر : 107628
  • 18 خرداد 1402 - 14:00
رئیس جمهور از تخصیص اعتبار ۵۰ هزار میلیاردریال به کشاورزان برای خرید تراکتور ایرانی خبرداد
یاز اکو - رئیس جمهور ضمن رونمایی از ۲ محصول جدید شرکت تراکتورسازی ایران از تخصیص اعتبار ۵۰ هزار میلیاردی ریالی به کشاورزان برای خرید تراکتور ایرانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، دکتر سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان آذربایجان شرقی، ضمن بازدید از خط تولید شرکت تراکتورسازی ایران، از دو محصول جدید این گروه صنعتی رو نمایی کرد.

تراکتور شالیزار و محور جلوی تراکتور سنگین و موتورهای صنعتی دو محصول جدید شرکت تراکتورسازی ایران بود که با حضور رئیس جمهور رونمایی شد.

با داخلی‌سازی تولید تراکتور شالیزار نه تنها سالانه از خروج ۱۵ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری خواهد شد، بلکه پیش‌بینی می‌شود از محل صادرات این نوع تراکتور، سالانه پنج میلیون دلار نیز ارز عاید کشور شود.

با دستیابی به تکنولوژی طراحی و تولید این نوع تراکتور در تراکتورسازی، ایران نیز به جمع کشورهای دارنده تکنولوژی تولید این نوع محصول در دنیا اضافه شد.

دکتر رئیسی همچنین در حاشیه رونمایی از این دو محصول شرکت تراکتور سازی ایران با اشاره به مصوبه دولت، از تخصیص ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی و اعطای این تسهیلات به کشاورزان خریدار تراکتورهای ایرانی خبر داد.

کارخانه ماشین سازی تبریز جزو کارخانه هایی است که بر اثر خصوصی سازی غلط به یک کلاهبردار واگذار شده بود.

قربانعلی فرخزاد که کارخانه را به ثمن بخس خریده بود و در سال ۹۷ و در جریان ارزپاشی رانتی، چند صد میلیون به عنوان تأمین تجهیزات و ماشین آلات گرفته بود اما آن ارز را وارد بازار آزاد کرده و یا کالای دیگری وارد کرده بود.

رسیدگی به اتهامات فرخزاد در سال ۹۸ و در زمان ریاست آیت الله رئیسی بر قوه قضائیه رسیدگی و این فرد به حبس و رد مال و جریمه محکوم شد.

در همان سال آیت الله رئیسی از کارخانه ماشین سازی بازدید کرد و با مشاهده وضعیت نابسامان کارخانه، کارگران بیکار شده و چندین ماه حقوق معوق، دستور بررسی سلب مالکیت به علت نداشتن اهلیت و صلاحیت مالک را داد.

کار طبق روال قانونی پیش رفت و سلب مالکیت انجام شد.

امروز کارگران ماشین سازی از حدود ۸۰۰ نفر در سال ۹۸ به ۲۱۰۰ نفر رسیده. حقوق عقب مانده در کارخانه وجود ندارد. تولید در حال جان گرفتن و رونق گرفتن است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=107628

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});