• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
1

افتتاح پروژه جوجه کشی بوقلمون اختصاصی کشور در زنجان/ ایجاد اشتغال برای ۷۰۰نفر در کشور

  • کد خبر : 108259
  • 24 خرداد 1402 - 14:15
افتتاح پروژه جوجه کشی بوقلمون اختصاصی کشور در زنجان/ ایجاد اشتغال برای ۷۰۰نفر در کشور
یاز اکو - مدیر عامل شرکت جوجه کشی اختصاصی بوقلمون کشور در زنجان، با بیان اینکه بانک کشاورزی 24 میلیارد تومان برای راه اندازی این طرح تولیدی تسهیلات پرداخت کرده است، گفت: این واحد تولیدی در سطح کشور برای 700نفر اشتغال ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایلنا از زنجان، اصغر احمدی، در آیین مراسم افتتاح بزرگترین شرکت جوجه کشی اختصاصی بوقلمون کشور (آویژه) در زنجان، با حضور مسئولان استان، همزمان با نودمین سالگرد تاسیس بانک کشاورزی، بعنوان شعبه صنعت یکپارچه تولید بوقلمون شمالغرب کشور، با اشاره به اینکه واحد تولید با سرمایه گذاری عظیم در حال افتتاح است، گفت: بانک کشاورزی ۲۴میلیارد تومان برای راه اندازی این طرح تولیدی تسهیلات پرداخت کرده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان، با بیان اینکه بانک کشاورزی در صدد تولید منابع مالی بخش کشاوری و تولیدات است، ادامه داد: استان زنجان در راه توسعه و رونق اقتصادی گام های موثر برداشته است.

وی، با اشاره به پرداخت تسهیلات کشاورزی در راستای تولید و آبادانی، تصریح کرد: نظارت مستمر، پیگیری، همراهی بانک کشاورزی در سطح ملی واستانی در مسیر رشد و رونق تولید است.

حاج کاظمی، نیز در ادامه این مراسم افتتاح با اشاره به وجود افرادی دارای ظرفیت های موثر در راه اندازی زنجیره های تولیدی ، غذایی در حوزه کشاورزی استان وکشور ، اظهار داشت: مجموعه دامپزشکی استان در روند نظارت از ابتدای اجرای طرح تا به سطح توزیع تولیدات نقش موثری دارد.

مدیر کل دامپزشکی استان، با بیان اینکه این مجموعه به صورت زنجیره تولید ملی در حال فعالیت است، افزود: از لحاط رعایت موارد بهداشتی در راستای حفظ امنیت غذایی این مجموعه ها ی تولیدی پایش و نظارت می شوند.

فرهاد ولیزاده، نیز در این مراسم با اشاره به افتتاح یکی دیگر از مدرن ترین شعبه های صنعت یکپارچه بوقلمون اختصاصی شمالغرب کشور در زنجان، اظهار داشت: بزرگترین صنعت جوجه کشی کشور امروز در زنجان افتتاح می شود.

مدیر طرح تولیدی جوجه کشی بوقلمون، کشور، با بیان اینکه بالغ بر ۴واحداز این واحد تولید طیور در سطح کشور در حال فعالیت است، ادامه داد: این شرکت دارای رتبه اول کشوری تولید بوقلمون کشور است.

مدیر عامل طرح تولیدی آویژه زنجان، با اشاره به کمبود های تکنولوژی به روز در این خصوص، گفت: ورود تکنولوژی خارجی بعد از دو سال برای این واحد های تولیدی به کمک بانک کشاورزی انجام شده است.

ولیزاده، با اشاره به مشارکت و همیاری مسئولین استان، افزود: ۲۴میلیارد از بانک کشاورزی تسهیلات اخد شده و در حدود ۱۰۰میلیارد در راه اندازی این واحد تولیدی هزینه شده است.

وی، با بیان اینکه با حذف ارز ترجیهی اینن واحد ها برای ادامه سرمایه گذاری دچار مشکل می شوند، تاکید کرد: سرمایه در گردش ما همان طیور و سرمایه های مزرعه تولید بوقلمون است و این واحد های تولیدی برای ادامه کار نیازمند مساعدت بیش از پیش مسئولین هستند.

ولیزاده، با اشاره مشکلات ویژه دراین خصوص و نیازمندی حمایتها برای اخذ تسهیلات، تصریح کرد: این شرکت، شرکت تولیدی است و مانده حساب در نزد بانک‌ها ندارد.

مدیر عامل طرح تولیدی بوقلمون اختصاصی کشور، اضافه کرد: سهامداران این تولیدی ها با سرمایه مالی و دارایی خود و یا اخذ تسهیلات و سرمایه های جاری در حال فعالیت در عرصه تولید کشور حضور دارند.

وی، با بیان اینکه تهیه خوراک برای این طیور حائز اهمیت است، تصریح کرد: این پروژه فرا استانی است و نیازمند دید و نگرش فرا ملی مسئولیین کشور نیز است.

ولیزاده، با بیان اینکه فعالیت در این حوزه همواره با تلاتماتی در خصوص تامین آب، خاک و اقتصاد و غیره نیز همراه بوده است، ابراز امید واری کرد: مجموعه مدیریت استان در صدد استفاده بهینه از این واحد های تولیدی توسعه ای باشند.

مدیر عامل شرکت آویژه در زنجان، با بیان اینکه در حال حاضر درصدد تامین اعتبار برای راه اندازی فاز نهایی و کشتارگاهی در شهرستان سلطانیه هستیم، تاکید کرد: با راه اندازی فاز نهایی این زنجیره تولیدی بوقلمون کشور در استان زنجان برای بیش از بر ۴۵۰نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز دراین خصوص سود حوزه کشاورزی را سود ناچیز عنوان کرد و گفت: تولیدات کشاورزی ، دامداری و طیور همیشه از واحد تولیدی ، مزرعه تا پخش و توزیع دارای مشکلات خاص برای کشاورزان است.

حسنی، پیچیدگی در حوزه تولیدات کشاورزی را حائز اهمیت برشمرد و گفت: در استان زنجان در حوزه دامی و طیور کارهای مطلوب انجام گرفته است.

وی، تاکید کرد: استان زنجان جزو استان‌های پاک در خصوص رعایت موارد بهداشت و امنیت غذایی بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، با اشاره به وجود مشکلاتی در این خصوص برای آگاهی مردم در حوزه تولید و توزیع محصولات کشاورزی، تصریح کرد: از زمان آزاد سازی ارز حوزه کشاورزی دچار تغییرات اساسی شده است و قیمت ها بالا رفته و شاهد چند برابری قیمت ها و محصولات کشاورزی هستیم.

حسنی، با اشاره به اخد تسهیلات از بانک کشاورزی و خالی شدن صندوق بانک کشاورزی، ادامه داد: استان زنجان اولین استان دریافت کننده تسهیلات بخش کشاورزی در کشور است.

وی، با بیان ان اینکه سایر بانکها هم در این خصوص باید وارد میدان شوند تا شاهد رونق توسعه ای در تولید و توسعه واحدهای تولید غذایی در بخش کشاورزی باشیم.

حسنی، با بیان اهمیت حل مشکلات تولید کنندگان بخش کشاروزی، افزود: تولید طیور و تامین گوشت سفید یکی از بخش های مهم تولید و تامین مواد غذایی در سطح استانی و ملی است.

وی، اطلاع رسانی در خصوص تامین مرغ و گوشت سفید را مهم ارزیابی کرد و گفت: تولید محصولات بخش کشاورزی در ارتباط کامل با تامین امنیت غذایی کشور است.

این مسئول در استان، بخش دامی و طیور را در کنار محصولات کشاورزی در سبد تامین پروئیین و مواد غذایی مهم برشمرد و گفت: دولت در صدد جایگزینی یک راهکار برای تامین گوشت قرمز در جامعه است.

حسنی، در پایان این مراسم، با بیان اهمیت تضمین تولیدات واحد های تولیدی طیور در سطح کشور و استان، افزود: توسعه بخش بوقلمون در راستای تولیدات غذایی حائز اهمیت است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=108259

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});