• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

کالاهای تولیدی زنجان به ۳۵ کشور صادر می‌شود

  • کد خبر : 108654
  • 28 خرداد 1402 - 10:30
کالاهای تولیدی زنجان به ۳۵ کشور صادر می‌شود
یاز اکو - رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با بیان اینکه طی سال گذشته صادرکنندگان این استان بالغ بر ۵۸۰ میلیون دلار صادرات داشتند، گفت: عمده اقلام صادراتی زنجان شامل شمش روی، ترانسفورماتور، پروفیل و مفتول مسی بوده که به بیش از ۳۵ کشور صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، مهدی رنگ رونا با بیان اینکه عمده کشورهای طرف معامله استان نیز شامل ترکیه، عراق، امارات، پاکستان و هند بوده است، تصریح کرد: بر اساس آماری است که سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرده سهم استان زنجان از میزان صادرات کشور به میزان ۱.۲ درصد است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت صادرات ما بر اساس برنامه‌ریزی که از سالهای گذشته صورت گرفته روند روبه رشدی را تجربه کرده است که باید آن را حفظ و در راستای افزایش آن از لحاظ ارزش آوری و صادرات کالای با ارزش افزوده بالاتر تلاش کنیم.

رنگ رونا افزود: طی چند سال گذشته برنامه صادراتی استان در قالب نقشه راه تجارت خارجی تدوین شده بود که این نقشه هر ساله نیازمند اصلاح و به روز رسانی با توجه به وضعیت همان سال است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با بیان اینکه در آن نقشه راه به صورت کامل کشورهای جدید صادراتی ما با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که در استان وجود دارد دیده شده تا در راستای عملیاتی کردن آن گام برداشته شود، افزود: اپیدمی کرونا و بسته بودن مرزها و محدودیت ها و ممنوعیت ها در کشور های هدف صادراتی طی چند سال گذشته روند عملیاتی کردن نقشه راه را کند کرده بود که خوشبختانه در حال حاضر این موارد بسیار کاهش پیدا کرده و صادرات روند خود را ادامه می دهد.

رنگ رونا با بیان اینکه اتحادیه صادرکنندگان استان اعزام هیات تجاری به کشور هند را در دستور کار دارد، خاطرنشان کرد: ما به دنبال افزایش سهم تجارت با کشور هند هستیم که با توجه به جمعیت بالای آن یک بازار خوب بوده و کالاهای صادراتی استان نیز در آن کشور مقبول است و با یک بازاریابی و حضور موفق می تواند صادرات ما به آن کشور را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه شناسایی بازارهای هدف صادراتی افزون بر افزایش میزان صادرات، می‌تواند صادرکنندگان جدیدی را معرفی و کالاهای بالقوه که در بازارهای جدید حضور پیدا می‌کنند را شناسایی کند و در میزان افزایش صادرات استان نقش آفرین باشد، خاطرنشان کرد: به صورت سنتی برخی از کالاهای خاص ما به کشورهای خاص صادر می شود که باید تلاش شود تا کالاهای جدیدی که ظرفیت حضور در بازارهای جدید دارند شناسایی شوند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان گفت: این مهم نیازمند برنامه‌ریزی دقیقی است که در ابتدا کالاها باید مشخص و به صادرکننده ها و تولید کنندگان آن محصول کمک شود تا در بازار جدید حضور پیدا کنند، در این راستا یکی از برنامه های اتحادیه در سال جاری اضافه کردن کالاهای جدید صادراتی به سبد کالایی صادرات استان و در کنار آن معرفی واحدهای جدید صادراتی نیز به بازارهای صادرات استان است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=108654

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});