• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
4

۱۰۷ طرح گردشگری آذربایجان‌شرقی در دست اجرا است

  • کد خبر : 108976
  • 31 خرداد 1402 - 11:15
۱۰۷ طرح گردشگری آذربایجان‌شرقی در دست اجرا است
یاز اکو - مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر تعداد ۱۰۷ طرح حوزه گردشگری این استان در دست اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، احمد حمزه زاده در جلسه هیات عالی سرمایه گذاری شهرداری تبریز، حجم سرمایه گذاری این تعداد طرح در استان را ۳۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۷۰ درصد این رقم شامل ۲۵ هزار میلیارد تومان به شهر تبریز تعلق دارد.

وی اعلام کرد: بزرگ ترین پروژه هتل سازی کشور( هتل شهریار ۲ تبریز ) از جمله کلان طرح های گردشگری استان است که در مساحتی به متراژ ۹۲ هزار مترمربع ساخته می شود.

حمزه زاده با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد ۳۶ هتل با هشت هزار تخت در آذربایجان شرقی در حال ساخت است، میانگین پیشرفت فیزیکی این هتل ها را ۶۰ درصد اعلام کرد که به گفته وی با تکمیل آنها ظرفیت پذیرش مراکز اقامتی استان به ۲۱ هزار تخت اقامتی خواهد رسید.

وی یادآور شد: با بهره برداری از این هتل ها و مراکز اقامتی، آذربایجان شرقی بعد از تهران و خراسان رضوی به عنوان استان سوم و هم تراز با استانهایی مثل فارس و اصفهان با بیشترین تخت های اقامتی قرار می گیرد که این امر در جذب گردشگر به منطقه تاثیرگذار خواهد بود.

حمزه زاده مجموع هتل ها و اماکن اقامتی آذربایجان شرقی را ۸۶ باب با ۱۳ هزار تخت ظرفیت اعلام کرد.

وی به اقدامات مثبت و مفید مدیریت شهری در امور زیربنایی گردشگری تبریز اشاره و اظهار کرد: با توجه به اینکه مدیریت شهری و شورای شهر تسهیل گری‌هایی از جمله حذف عوارض شهرداری در ساخت هتل انجام داده است، سرمایه گذاران به این بخش وارد شده و استقبال خوبی از هتل سازی می کنند.

حمزه زاده گفت: با بررسی ظرفیت مناطق شهرداری و ارگان های دولتی تمام مناطقی که امکان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دارند، شناسایی شده و نزدیک ۷۰ بسته سرمایه گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان شرقی به ارزش ۸۵ هزار میلیارد تومان تعریف و تدوین شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=108976

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});