• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
3

ایران و بازار ۱۰۰۰ میلیارد یورویی واردات ۱۵ کشور همسایه

  • کد خبر : 109038
  • 31 خرداد 1402 - 16:00
ایران و بازار ۱۰۰۰ میلیارد یورویی واردات ۱۵ کشور همسایه
یاز اکو - دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: دسترسی ایران به بازار جهانی بسیار متنوع است به طور مثال ۸۵ میلیون ایرانی با ۵۰۰ میلیارد یورو مصرف فرصت خوبی برای فروش محصولات هستند و از طرف دیگر همسایگی با ۱۵ کشور با ۶۰۰ میلیون جمعیت و هزار میلیارد یورو واردات و همچنین قرار گرفتن ایران در حاشیه آب های آزاد ظرفیت‌های خوبی را ایجاد کرده که کمتر کشوری در دنیا این ویژگی ها را دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الله عبدالملکی، دبیر شورای عالی مناظق آزاد تجاری و اقتصادی کشور امروز در جشن بین‌المللی ژئوپارک ارس اظهار کرد: از امروز از همه دوستداران کره زمین دعوت می‌کنیم تا به این ژئوپارک سفر کنند و از تاریخچه ۴۰۰ میلیون سال کره زمین دیدن کنند.

وی با اشاره بر سه گانه، داشتن ظرفیت، معرفی ظرفیت، بهره‌برداری ظرفیت گفت: در ایران ظرفیت بسیاری بالایی داریم و آنچه در محدوده ایران می‌بینیم که ثبت جهانی شده‌اند، بسیار فراوان در اقصی نقاط کشور داریم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: قطعا با عدم شناخت، بهره‌برداری هم صورت نمی‌گیرد و این مشکل ایران در همه ظرفیت‌هاست که با معرفی ضعیف ولی با ظرفیت فراوان نتوانسته بهره‌وری لازم را کند.

ایران سرزمین ناشناخته در زمینه تولید و سرمایه‌گذاری است

وی با تاکید بر اینکه ایران سرزمین ناشناخته در زمینه تولید و سرمایه‌گذاری است، گفت: در مقیاس جهانی، هزینه تولید در ایران به شدت پایین‌تر و هزینه نیروی کار یک پنجم، هزینه انرژی یک دهم، هزینه اقامت یک پنجم و قیمت زمین در ایران ناچیز و قیمت مواد اولیه بسیار پایین است. حال برای تولید غیر از اینها چه می‌خواهیم؟

عبدالملکی متذکر شد: زیرساخت‌های تولید در ایران بسیار متنوع و دقیق و مطلوبی است و حتی زیرساخت‌های تولید در کشور به صورت انفجاری رشد کرده است.

وی با بیان اینکه دسترسی بسیار عالی ایران به بازار دلیل دیگر برای گسترش تولید است، گفت: دسترسی ایران به بازار جهانی نیز بسیار متنوع است به طور مثال ۸۵ میلیون ایرانی با ۵۰۰ میلیارد یورو مصرف فرصت خوبی برای فروش محصولات هستند و از طرف دیگر همسایگی با ۱۵ کشور با ۶۰۰ میلیون جمعیت و هزار میلیارد یورو واردات و همچنین قرار گرفتن ایران در حاشیه آب های آزاد ظرفیت‌های خوبی را ایجاد کرده که کمتر کشوری در دنیا این ویژگی ها را دارد.

عبدالملکی به موقعیت خوب ایران در ترانزیت، علم و فناوری و ظرفیت‌های فراوان و قرار گرفتن در حاشیه آب‌های آزاد و دسترسی به اقیانوس‌ها اشاره کرد و گفت: چند کشور این شاخصه‌ها را دارد؟ اگر به ما خرده می‌گیرند که در ایران سرمایه‌گذاری کم است به خاطر همین عدم معرفی است.

وی گفت: در مناطق آزاد با یک بهشت در زمینه سرمایه‌گذاری و تولید روبه‌رو هستیم.

منطقه آزاد ارس بهشت سرمایه‌گذاری در جهان است/ فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی ابراز کرد: منطقه آزاد ارس بهشت سرمایه‌گذاری در جهان است که برای این منظور امسال برای اولین بار بسته‌های سرمایه‌گذاری اعم از مطالعات امکان سنجی اقتصادی، فراهم آوری زیرساخت‌های لازم، صدور مجوزهای لازم به صورت بی‌نام ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰۰ بسته سرمایه‌گذاری با ازرش ۳۲۰ هزار میلیارد تومان و بیش از ۶ میلیارد یورو ایجاد شده است و به عبارت دیگر ما برای سرمایه‌گذارن فرش قرمز پهن کرده‌ایم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=109038

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});