• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
5

جایگاه ترکیه در توسعه تجارت ایران ویژه است/ آذربایجان‌غربی رتبه یک صادرات به ترکیه

  • کد خبر : 109629
  • 06 تیر 1402 - 15:30
جایگاه ترکیه در توسعه تجارت ایران ویژه است/ آذربایجان‌غربی رتبه یک صادرات به ترکیه
یاز اکو - مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه این سازمان روی کشورهای همسایه تمرکز قابل توجهی دارد، گفت: جایگاه ترکیه در این حوزه بسیار ویژه است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، فرزاد پیلتن روز سه‌شنبه در جلسه میز کشوری ترکیه در ارومیه افزود: ما با اکثر کشورهای همسایه تراز تجاری نداریم ولی با ترکیه این تراز وجود دارد و همین امر زمینه ساز بهبود تجارت به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۴ درصد صادرات ایران به ترکیه است و این کشور از شرکای تجاری مهم ما به شمار می‌رود.

مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ادامه داد: متوازن شدن تجارت با ترکیه، زمینه را برای همکاری بیشتر ایجاد کرده و استان‌های مرزی هم در این خصوص اهمیت بسیار زیادی دارند.

پیلتن اظهار کرد: سازمان توسعه تجارت روی ظرفیت استان‌ها تمرکز کرده و در همین راستا میز کشوری سازمان توسعه تجارت ایران را در آذربایجان‌غربی برگزار کردیم.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای رفع مشکلات تجاری به‌ویژه در مرزها گفت: این امر می‌تواند در رفع مشکلات بسیار اثرگذار باشد.

پیلتن با اشاره به اینکه آذربایجان غربی نقش بسیار مهمی در توسعه تجارت با ترکیه دارد، یادآور شد: این استان در صادرات غیرگازی به ترکیه، رتبه اول را دارد و این امر، نشان دهنده نقش بسیار مهم استان است.

مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت تاکید کرد: دنبال تعمیق همکاری‌ها، رفتن به سمت کالاهای با ارزش افزوده بالاتر و زمینه سازی برای تولید مشترک با استفاده از ظرفیت‌های دو طرف بین ایران و ترکیه هستیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=109629

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});