• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
1

اولین نمایشگاه سنگ های بومی اردبیل برپا شد/ ظرفیت اردبیل در معرفی به عنوان پایتخت سنگ ایران

  • کد خبر : 110417
  • 13 تیر 1402 - 15:30
اولین نمایشگاه سنگ های بومی اردبیل برپا شد/ ظرفیت اردبیل در معرفی به عنوان پایتخت سنگ ایران
یاز اکو - اولین نمایشگاه سنگ های بومی استان اردبیل در محل موزه شهرداری اردبیل برپا شد و تا ۱۵ تیر ماه برای بازدید علاقه مندان دایر می باشد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، سامان قدرتی، سنگ تراش و گوهرشناس اردبیلی ۱۳ تیر در جریان برپایی اولین نمایشگاه گوهرسنگ و کریستال های بومی استان اردبیل از استقبال خوب علاقمندان خبر داد و اظهار کرد: در استان اردبیل بدلیل وجود کوه آتش فشانی، دریا و منطقه سردسیری سنگهای آذرین، دگرگونی و رسوبی بوجود آمده است و ما می توانیم اردبیل را مانند مشهد پایتخت سنگ معرفی بکنیم.

وی ضمن اشاره به اینکه استان اردبیل از ظرفیت پربار و غنی سنگهای زینتی و تزئینی برخوردار است، افزود: با صادرات محصولات و صنایع دستی تهیه شده از این سنگ ها ارزآوری برای استان حاصل می شود.

قدرتی ضمن قدردانی از همکاری صمیمانه مدیریت موزه شهرداری اردبیل در جهت برپایی این نمایشگاه، بیان کرد: محل نمایشگاه در جایگاه نارین قلعه، طبقه زیرزمین موزه شهرداری اردبیل برپا شده و به دلیل در خفا ماندن محل نمایشگاه، مراجعات مردمی مقداری با سختی همراه می باشد.

این گوهرشناس اعلام کرد: سنگ های نمایش داده شده در این نمایشگاه کاملا بومی استان اردبیل است و خاصیت انرژی درمانی دارد.

وی به مشکل اساسی در عرضه و فروش سنگها اشاره کرد و گفت: در کنار سوغات معروف استان از مسئولان میخواهیم برای معرفی سنگهای تزئینی بومی استان اردبیل ما را همراهی کنند.

قدرتی با بیان اینکه گوشواره، ست، انگشتر، گردنبند، دستبند های تزئینی و غیره از این سنگ ها درست می شود، تصریح کرد: سنگ کاران و تراش کاران حرفه ای در استان اردبیل وجود دارند که بدلیل حمایت نشدن و فروش نرفتن صنایع دستی و محصولات تولیدیشان، حرفه خود را جمع آوری کرده اند و به شغل دیگری پرداخته اند.

وی اظهار کرد: می توانیم با حمایت از هنرمندان گوهرشناس و سنگ تراش استان هنر سنگ تراشی و گوهرشناسی را در استان اردبیل و کشور با حمایت مسئولان مرتبط احیاء کنیم.

قدرتی ضمن درخواست از مسئولان برای بازدید از نمایشگاه افزود: اولین تابلو در کشور با ترکیب رزین و ۱۳ سنگ زینتی و گوهر بومی استان اردبیل با عنوان اشک لیلی کار شده و در نمایشگاه حاضر برای دید عموم به نمایش در آمده است.

گفتنی است؛ نمایشگاه گوهرسنگ و کریستال های بومی تا پنجشنبه ۱۵ تیرماه دایر است و علاقمندان می توانند از ساعات ۱۰ الی ۱۳ قبل از ظهر و ۱۶ الی ۲۰ بعد از ظهر از آن دیدن نمایند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=110417

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});