• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4

۵۴ درصد جمعیت روستایی آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار دارند

  • کد خبر : 110464
  • 14 تیر 1402 - 10:30
۵۴ درصد جمعیت روستایی آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار دارند
یاز اکو - مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به ۵۰۰ هزار نفر مشمولان بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در استان، گفت: از این تعداد، ۲۷۵ هزار نفر معادل ۵۴ درصد تحت پوشش این بیمه هستند و انتظار می‌رود با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی با استفاده از تمام ظرفیت‌ها تمام جمعیت هدف را تحت پوشش قرار دهیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمد اسکندری، در جلسه ستاد توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان، با بیان اهمیت این موضوع در کاهش فقر و جلوگیری از مهاجرت روستاییان، خواستار توجه و تلاش مضاعف کلیه دستگاه‌های اجرایی استان به­‌ویژه دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها به منظور دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده و جذب حداکثری مشمولان شد.

وی با تاکید بر استفاده از کلیه ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها برای ترویج بیمه اجتماعی، گفت: بیمه اجتماعی یکی از خدمات ارزنده نظام مقدس جمهوری اسلامی است که بر اساس اسناد بالادستی و اصل ۲۹ قانون اساسی و منویات رهبر معظم انقلاب با هدف گسترش عدالت از سال ۱۳۸۴ برای بهره مندی دهک‌های پایین جامعه و همه کسانی که به هر دلیل فاقد پوشش بیمه‌ای هستند ایجاد شد.

اسکندری با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی اعتبار دهیاری‌ها در سال گذشته، گفت: رویکرد دولت سیزدهم نگاه حمایتی و بلندمدت از روستائیان و کشاورزان است که این حمایت‌ها با تخصیص اعتبار و امکانات در روستاها با پیگیری مسئولان و دولت­مردان محقق می­‌شود.

وی افزود: فرمانداران نیز باید به توسعه و آبادانی روستاها توجه جدی داشته و جلسات ستاد توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر را به صورت مرتب برگزار کرده و از ظرفیت کارگزاری­‌ها، دهیاری­‌ها و شوراها جهت اطلاع رسانی در بین مردم بهره ببرند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=110464

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});