• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4

تاکید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی بر نفش ترویج در احیای دریاچه ارومیه

  • کد خبر : 110513
  • 14 تیر 1402 - 12:45
تاکید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی بر نفش ترویج در احیای دریاچه ارومیه
یاز اکو - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی بر نقش به زراعی، به نژادی و به ترویجی به منظور احیای دریاچه ارومیه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، اکبر فتحی در جلسه کارگروه کشاورزی ستاد احیای دریاچه ارومیه که با هدف مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی در حوضه دریاچه ارومیه برگزار شده بود افزود: ما بهینه سازی آب را نباید فقط در سیستم های نوین آبیاری در نظر بگیریم چرا که این سیستم ها در همه جا قابیلت اجرایی ندارند. ترویج در زمینه مدیریت مصرف آب فعالیت های زیادی می تواند انجام دهد و ما نباید از روش هایی که کشاورزان با دانش بومی خود در زمینه آبیاری به آن دست یافته اند غافل باشیم.

وی اظهار کرد: اقداماتی که دفتر حفاظت و احیای تالاب ها در خصوص دریاچه ارومیه دارد کمتر از سیستم های نوین آبیاری نیست، کشاورزان به اهمیت آب بیشتر از ما واقف هستند و اگر آنها نتیجه پایلوت ها را ببینند و مشاهده کنند که با آب کمتر می توان به محصول بیشتر دست یافت قطعا از پایلوت ها تبعیت خواهند کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در زمینه مدیریت مصرف آب تشویقی است ادامه داد: در مکان هایی که امکان تجمیع وجود دارد باید این کار انجام شود به طور مثال به جای اینکه در ۲۰ هکتار زمین ۲۰ استخر احداث می شود بهتر است در ۲۰ هکتار یک استخر کشاورزی بزرگ ژئوممبران احداث شود که هم هزینه ها سرشکن می شود و هم از تبخیر آب جلوگیری به عمل می آید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=110513

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});