• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
2

افتتاحیه اجلاس سراسری خانه های صنعت، معدن و تجارت کشور/ تصدی گری دولت به صنعت آسیب می زند

  • کد خبر : 111193
  • 21 تیر 1402 - 12:00
افتتاحیه اجلاس سراسری خانه های صنعت، معدن و تجارت کشور/ تصدی گری دولت به صنعت آسیب می زند
یاز اکو - رئیس فراکسیون توسعه معادن و صنایع وابسته در افتتاحیه اجلاس سراسری خانه های صنعت، معدن و تجارت کشور گفت: ما در حوزه صنعت، ایرادات و اشکالاتی داریم و تصدی گری دولت به صنعت آسیب می زند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، فرهاد طهماسبی رئیس فراکسیون توسعه معادن و صنایع وابسته گفت: ما در حوزه صنعت، ایرادات و اشکالاتی داریم. پیشاپیش عرض کنم آنچه را که به عنوان ایراد به نحوه مدیریت در حوزه صنعت و معدن خواهیم شنید ما را به این تفکر وا می دارد که دولت در بخش صنعت و اجرا در تصدی گری می بایست سهم خودش را به حداقل ممکن و حتی به صفر برساند تا امروز شاهد این مشکلات نباشیم. وظیفه دولتها تنظیم گیری است تا تصدی گری.

طهماسبی ادامه داد: برون سپاری و واگذاری به بخش خصوصی و صنعت و معدن انجام بدهیم. لمروز در حوزه درخواستها و مطالبات این عرصه شاهد هستیم. فعال باشیم و امور را سامان دهی کنیم به نحوی که بیشترین تصدی را بخش خصوصی داشته باشد چنانچه کارها را به مردم و فعالان حوزه صنعت سپرده باشیم وارد کردن پیشرفته ترین تکنولوژی ها خواهیم داشت.

رئیس فراکسیون توسعه معادن و صنایع وابسته بیان کرد: امروز در صنعت خودرو شاهد هستم که ۶ درصد مالکیت دولت چه فسادها و مصیبتهایی را برای مردم و جامعه به بار آورده است.

طهماسبی افزود: رقمی بیش از معادن رویکرد هنوز فعال نشده اند؛ چون تکنولوژی و توان هزینه های سرسام آور را ندارند و وزارت صمت تا امروز کار خاصی را جهت حمایت نتوانسته انجام دهد. بنابراین ایجاب می کند در بحث حمایت از صنعت گر و معدنیها بخشی از معادن معدن فلزی خوراک صنعت هستند با چالش و مشکلات فراوانی روبه رو است.

وی گفت: با همفکری در این همایش کارگروهی جهت پیگیری این درخواستها و اصلاح قوانین موضوع به ویژه آیین نامه هایی که از وزارت صمت صادر شده و انبوهی از مشکلاتی را برای فعالان ایجاد کرده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=111193

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});