• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

کاهش ۱۴ درصدی مصرف بنزین در آذربایجان‌‎شرقی

  • کد خبر : 11193
  • 26 فروردین 1400 - 15:30
کاهش ۱۴ درصدی مصرف بنزین در آذربایجان‌‎شرقی
یاز اکو _ مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان‎‌شرقی از کاهش ۱۴ درصدی مصرف بنزین طی سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، علی روح اللهی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اهمیت مدیریت مصرف سوخت و انرژی در اقتصاد خانوار و کاهش آلایندگی های زیست محیطی، شیوع کرونا و کاهش سفرهای درون شهری و بین شهری همچنین استقبال مصرف کنندگان از سوخت جایگزین سی ان جی در استان را از علل کاهش مصرف بنزین عنوان کرد.
وی با اعلام اینکه در راستای سیاست های دولت جهت کاهش آلایندگی های زیست محیطی و بهره مندی از هوای پاک در جایگاههای عرضه سوخت کلانشهر تبریز و شهرهای حومه، بنزین یورو۴ توزیع شده  است، همچنین گفت: نفتگاز یورو ۴ نیز علاوه بر شهرستان تبریز در مسیرهای ارتباطی بین المللی به مصرف کنندگان عمده عرضه می شود. 

افزایش سه درصدی مصرف سوخت سی ان جی طی سال ۱۳۹۹ در منطقه آذربایجان شرقی
روح اللهی با اشاره به افزایش مصرف سی ان جی در بخش حمل و نقل استان گفت: در طول سال ۱۳۹۹ مصرف گاز طبیعی در این بخش با افزایش نزدیک به سه درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بود.
وی با اشاره به اهمیت استفاده از سوخت پاک در رشد و توسعه اقتصادی منطقه همچنین کاهش آلایندگی های ناشی از مصرف سوختهای فسیلی به ویژه در بخش حمل و نقل اظهار کرد: مصرف سی ان جی به عنوان سوخت جایگزین فرآورده بنزین علاوه بر کمک به حفظ محیط زیست می تواند فرصتی برای صرفه جویی در هزینه مازاد در تولید و توزیع بنزین، صادرات این فرآورده و درآمدزایی از این طریق را فراهم می آورد به طوری که در طی سال ۱۳۹۹ بیش از ۶۹۲ میلیون مترمکعب سی ان جی در بخش حمل و نقل استان مصرف و معادل همین میزان در مصرف بنزین صرفه جویی شده است.
روح اللهی خاطرنشان کرد: طرح گازسوز کردن رایگان خودروهای عمومی باری و مسافری در آذربایجان شرقی همچنان ادامه دارد لذا مالکین خودروهای مذکور که تاکنون در این خصوص اقدام نکرده اند می توانند جهت دریافت نوبت گاز سوز کردن خودرو درسایت GCR.niopdc.ir ثبت نام کنند.

ثبت نام بیش از هشت هزار و ۷۵۰ خودرو در طرح گازسوز کردن خودروی عمومی باری و مسافری در منطقه آذربایجان شرقی
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی از استقبال چشمگیر اجرای طرح تبدیل رایگان سوخت سی ان جی در استان با ثبت نام بیش از هشت هزار و ۷۵۰ خودروی عمومی باری و مسافری در طرح گازسوز کرد خودروها در سال ۱۳۹۹ خبر داد.
روح اللهی اعلام کرد: با تلاش و همت کارکنان و کارشناسان منطقه تا پایان اسفند ماه ۱۳۹۹ از خودروهای ثبت نام شده در این منطقه بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی عمومی باری و مسافری در کارگاههای مجاز و فعال منطقه مراحل تبدیل سی ان جی را به انجام رسانده اند و بقیه خودروهای ثبت نام شده که مجاز به بهره مندی از این طرح  هستند در نوبت تبدیل رایگان می باشند. 
علی روح اللهی در ادامه افزود، مالکین خودروهای عمومی باری و مسافری در استان آذربایجان شرقی که تاکنون موفق به شرکت در این طرح نشده اند می توانند جهت بهره مندی از مزایای طرح رایگان تبدیل سی ان جی با مراجعه به سایت GCR.niopdc.ir در این طرح ثبت نام  نموده و نسبت به دریافت نوبت تبدیل اقدام کنند. 
مدیر منطقه آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون ۱۴ کارگاه تبدیل سی ان جی در استان فعال بوده و از ۳۴۴ باب جایگاه عرضه سوخت ۱۷۲ باب جایگاه سی ان جی جهت ارائه خدمات سوخت رسانی به خودروهای سی ان جی سوز آمادگی کامل دارند.

تخصیص ۱۴۷هزار میلیارد ریال یارانه سوخت در سال ۱۳۹۹ در منطقه آذربایجان شرقی
روح اللهی از تخصیص ۱۴۷ هزار میلیارد ریال یارانه سوخت در سال ۱۳۹۹ با توزیع فرآورده های نفتی و گاز مایع در این استان خبرداد.
وی با اشاره به پرداخت یارانه سوخت و سهم آن در سبد خانوار استان گفت: با توجه به تفاوت قیمت مصوب داخلی و نرخ فوب خلیج فارس در سال گذشته ۱۴۷هزار میلیارد ریال یارانه سوخت در استان تخصیص داده شده است.
روح اللهی با بیان اینکه بیشترین مبلغ یارانه سوخت به فرآورده نفتگاز اختصاص دارد اظهار داشت: به دلیل گستردگی مصرف نفتگاز در بخش حمل و نقل، صنعت، کشاورزی و خدمات بیش از ۶۷ هزار میلیارد ریال در بازه زمانی مذکور به توزیع نفتگاز اختصاص یافته است.
مدیر منطقه آذربایجان شرقی در ادامه افزود با توجه به گسترش روز افزون مصرف گاز طبیعی در خانوارهای شهری و روستایی تعداد خانوارهای نفت سفید سوز استان به طور چشمگیری کاهش یافته است و از یک میلیون خانوار ساکن در استان تنها حدود ۱۷ هزار خانوار نفت سفید سوز هستند از این رو حدود یکهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال یارانه سوخت در استان به فرآورده نفت سفید تخصیص داده شده است.

توزیع ۱۶۶ میلیون لیتر نفتگاز در بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۹
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آذربایجان شرقی گفت : ۱۶۶ میلیون لیتر نفتگاز در بخش کشاورزی استان طی سال ۱۳۹۹ توزیع شده است.
روح اللهی اظهار کرد: تخصیص سهمیه سوخت بخش کشاورزی بر اساس سطح زمین زیر کشت , تعداد ادوات کشاورزی و اجرای طرح راستی آزمایی انجام می‌گیرد.
وی با اشاره به آغاز طرح توزیع الکترونیکی نفتگاز با استفاده از زیرساخت بانکی از مرداد ماه سال ۱۳۹۹ اظهار کرد: اجرای این طرح گامی دیگر در راستای تحقق دولت الکترونیک می باشد و مصرف کنندگان جزء فرآورده نفتگاز می توانند بدون مراجعه حضوری، جهت ثبت درخواست سوخت و استفاده از خدمات سوخت رسانی فروشندگی های برای دریافت سهمیه خود اطلاعات بانکی خود را در بخش مربوطه در سامانه درخواست فرآورده های نفتی (newtejaratasan.niopdc.ir) ثبت کنند.
مدیر منطقه آذربایجان شرقی اعلام کرد: اجرای این طرح علاوه برتسهیل خدمات سوخت رسانی و صرفه جویی در وقت و هزینه شهروندان و هموطنان فعال در بخشهای مختلف کشاورزی، صنعتی و خدماتی موجب کاهش نزدیک به سه درصدی مصرف نفتگاز بخش کشاورزی نسبت به سال ۱۳۹۸ شده است.

در سال ۱۳۹۹ بیش از چهار میلیارد لیتر انواع فرآورده های نفتی از انبار های نفت منطقه آذربایجان شرقی توزیع شد
مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی اعلام کرد: در سال ۱۳۹۹ روزانه به طور متوسط ۱۴ میلیون لیتر و در طول سال بیش از چهار میلیارد لیتر انواع فرآورده های نفتی از انبارهای نفت این منطقه در استان و سایر نقاط مصرف توزیع شده است.
روح اللهی با اشاره به پایش مستمر کیفیت فرآورده های نفتی گفت: در سال ۱۳۹۹ بیش از هفت هزار و ۷۰۰ مورد بازدید از مصرف کنندگان عمده و جایگاههای عرضه سوخت استان توسط کارشناسان منطقه انجام شده است.
وی با اشاره به ذخیره سازی، تأمین و توزیع مطلوب فرآورده های نفتی بعنوان رسالت اصلی این شرکت گفت: در امر پایش فرآورده های نفتی علاوه بر نظارت و کنترلهای اولیه در زمان بارگیری در مبداء بعد از تخلیه فرآورده در مقصد نیز به صورت مستمر توسط کارشناسان مهندسی فرآورده های نفتی منطقه نمونه گیری و آزمایش می شود.
روح اللهی با اشاره به اینکه علاوه بر بازدیدهای مذکور نظارت و کنترل کمی نیز از جایگاههای عرضه مواد نفتی به صورت دوره ای و موردی انجام می شود، افزود، بر همین اساس در طی سال ۱۳۹۹ بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ مورد بازدید کنترل کیفی از جایگاههای مواد نفتی استان، توسط کارشناسان سرویس های صنعتی انجام شده است.
وی همچنین گفت: در بازه زمانی مذکور جهت توزیع سوخت بر اساس الگوها و تعیین سهمیه و جلوگیری از انحراف فرآورده، فعال بودن و میزان موجودی ۱۵۰۰ مورد از مصرف کننده عمده اعم از کارخانه ها، شرکت های عمرانی فعال در راه سازی، مترو و معادن فعال استان بازدید شده است.
مدیر منطقه آذربایجان شرقی در خاتمه اعلام کرد: تعداد ۵۰۰ دستگاه نفتکش اعم از ۶ چرخ ، ۱۰ چرخ و تریلی در امر سوخت رسانی این منطقه فعال هستند که این تعداد نفتکش بدون احتساب نفتکش های آزاد و صادراتی می باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=11193

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});