• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
3

رونمایی از اولین گزینه وارداتی ایران خودرو/ شاین مکس چه مشخصاتی دارد؟

  • کد خبر : 112490
  • 03 مرداد 1402 - 11:15
رونمایی از اولین گزینه وارداتی ایران خودرو/ شاین مکس چه مشخصاتی دارد؟
یاز اکو - شرکت ایران خودرو هفته گذشه طی یک جریان معرفی از اولین خودروی وارداتی‌اش با نام دانگ فنگ آئولوس شاین مکس رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تجارت‌نیوز، ایران خودرو روز ۲۸ تیر از اولین خودروی وارداتی خود با نام آئولوس شاین مکس (Aeolus yixuan max) رونمایی کرد. این خودرو در ابتدا قرار است با نسخه بنزینی در بازار عرضه شود و پس از چند ماه، در پاییز امسال نسخه هیبریدی آن وارد بازار شود. اما نسخه بنزینی چه مشخصاتی دارد؟

مشخصات فنی

آئولوس شاین مکس در نسخه بنزینی از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱٫۵ لیتری با تکنولوژی TGDI بهره می‌برد که توانایی تولید حداکثر ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. قدرت تولیدی فوق از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه تر (WDCT) به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

این خودرو دارای یک نسخه هیبریدی نیز هست که از یک پیشرانه ۱٫۵ لیتری چهار سیلندر توربو و یک موتور برقی بهره می‌برد. ترکیب این دو پیشرانه توانایی تولید حداکثر ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد.

این سدان اسپورت چینی دارای سه حالت رانندگی نرمال، اسپرت و اکو که راننده بتواند بهترین حالت رانندگی را در شرایط مختلف انتخاب کند.

طبق ادعای شرکت سازنده مصرف سوخت نسخه بنزینی این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۶٫۲ لیتر و در نسخه هیبریدی ۴٫۳ لیتر بوده که رقم قابل قبولی است. البته مصرف سوخت با شرایط آب و هوایی و نوع بنزین می‌تواند بیشتر یا کمتر شود و باید منتظر تست و بررسی در شرایط ایران بود تا مصرف دقیق آن اندازه گیری شود.

طراحی ظاهری

آئولوس شاین مکس که در رده خودروهای فست‌بک قرار می‌گیرد، یکی از تهاجمی‌ترین طراحی‌ها را میان خودروهای چینی بازار دارد.

از نمای جلویی، طرح چراغ‌ها به همراه خطوط صاف کرومی زیر آن و جلوپنجره بسیار بزرگ، این وارداتی ایران خودرو را تا حد زیادی به ونوسیا D60 پلاس شبیه می‌کند.

در نمای جانبی طراحی فست‌بک خودرو، شاین مکس را به رقیب چینی خود در بازار (یعنی KMC J7) شبیه کرده است. این فست‌بک چینی از رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی استفاده می‌کند.

بغل آئولوس شاین مکس

حتی از نمای پشتی نیز، طراحی سپر و چراغ‌های یکپارچه، بیشترین شباهت را به J7 کرمان موتور دارد.

پشت آئولوس شاین مکس

طراحی داخلی

شاید بتوان گفت که آئولوس شاین مکس از نمای داخلی نسبت به دیگر رقبای چینی بازار از طراحی نسبتاً قدیمی‌تری بهره می‌برد و به اندازه نمای بیرونی نمی‌تواند شما را جذب خود کند. در کمال ناباوری طراحی داشبورد و نمایشگر این خودرو نیز شبیه به یک خودروی چینی دیگر است. فرم کج نمایشگر و داشبورد شما را یاد آریزو ۵ جدید مدیران خودرو می‌اندازد.

داخل آئولوس شاین مکس

نمایشگر دیجیتالی پشت آمپر و میانی به صورت جدا از هم طراحی شده که نمایشگر وسط داشبورد با اندازه ۱۰٫۲۵ اینچ و نمایشگر پشت آمپر با اندازه ۱۲٫۳ اینچی پشت فرمان قرار دارد. گرچه طراحی غربیلک فرمان شاید برخلاف علاقه بسیاری از افراد باشد.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی

دانگ‌فنگ شاین مکس از امکاناتی همچون کروزکنترل تطبیقی، قابلیت رانندگی نیمه خود ران، سنسور نور و باران، نورپردازی داخل کابین، ورود و استارت بدون کلید، ترمز پارک برقی و اتوهلد، ترمز اضطراری، هشدار خروج از مسیر، رادار تابلو خوان، کول باکس و گرم کن کنسول میانی، ماساژور، گرم‌کن و سردکن صندلی راننده، دوربین ۳۶۰ درجه، هشدار برخورد از جلو و عقب، صندوق عقب برقی و وایرلس شارژ بهره می‌برد.

بنابراین در بخش آپشن‌ها و امکانات رفاهی با یک خودروی لوکس چینی طرف هستیم.

قیمت و زمان عرضه شاین مکس

دانگ‌فنگ شاین مکس در بازار چین با قیمت پایه ۱۳ هزار دلار به فروش می‌رسد و در فول‌ترین حالت ممکن، ۱۷ هزار و ۵۰۰ دلار قیمت‌گذاری می‌شود.

به دلیل نزدیک بودن قیمت پایه و آپشنال شاین مکس به نرخ فروش رقیب این خودرو (یعنی KMC J7) در بازار چین، احتمال می‌رود که در صورت کشف قیمت این خودرو در بازار ایران، در همان محدوده J7 کرمان موتور قیمت‌گذاری شود.

علیمردان عظیمی مدیرعامل ایران خودرو در جریان رونمایی از این فست‌بک چینی گفت: واردات و عرضه این خودرو در پاییز امسال صورت خواهد گرفت. این خودرو در دو نسخه هیبریدی و بنزینی عرضه خواهد شد و در مرحله دوم نیز به دنبال انجام مذاکراتی برای تولید خودروی برقی در داخل کشور هستیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=112490

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});