• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
5

جدایی طلبان ارمنی در قره باغ در حال فرار هستند!

  • کد خبر : 112886
  • 07 مرداد 1402 - 20:00
جدایی طلبان ارمنی در قره باغ در حال فرار هستند!
یاز اکو - بقایای جدایی طلبان ارمنی در قره باغ از شدت ترس شروع به فرار کرده اند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از نشریه آیسور ارمنستان، آرتور توماسیان رئیس پارلمان رژیم جدایی طلب فردا استعفای خود را تقدیم خواهد. توماسیان مدعی است که استعفای او یک تصمیم شخصی است.
به نوشته این نشریه ارمنی، تردیدی نیست که رئیس پارلمان داوطلبانه این اقدام را انجام نداده و ارتباط مستقیمی با اتفاقاتی دارد که در ماه های اخیر در منطقه اقتصادی قره باغ آذربایجان رخ داده است.
به همین دلیل است که مقامات این رژیم جدایی طلب در مقابل اراده سیاسی آذربایجان شروع به عقب نشینی کرده اند. آنها درک می کنند که آذربایجان قاطعانه برای اهداف خود پیش می رود. این بدان معناست که ارامنه ساکن قره باغ بایستی تابعیت آذربایجان را بپذیرند و رژیم جدایی طلب باید یک بار برای همیشه لغو شود. ظاهراً برخی مقامات این رژیم می خواهند قبل آبروریزی بروند.
جالب است که محافل نظامی و سیاسی ارمنستان و مقامات رژیم تجزیه طلب در این اواخر سعی در ایجاد تحرکات اتهام آمیز علیه جمهوری آذربایجان دارند. با این حال آنها خودشان خوب می دانند که این اتهامات کاملاً بی اساس است. اگر اینطور نبود، رئیس پارلمان رژیم استعفا نمی داد.
این نشریه در ادامه می نویسد: این روند ادامه خواهد داشت. انتظار می رود در آینده دیگر مقامات از جمله آرائیک هاروتیونبان رئیس جدایی طلب ها نیز فرار کند. زیرا باکو در این خصوص گام های دیپلماتیک جدی برمی دارد.
دلایل مهم دیگری نیز برای وضعیت آشفته کنونی در قره باغ وجود دارد. اولین مورد همانطور که گفتیم دقیقاً حرکات دیپلماتیک آذربایجان است. دوم تنش بین رهبری نظامی و سیاسی ارمنستان با مقامات رژیم جدایی طلب است. تصادفی نبود که هاروتونیان چندی پیش نامه ای به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نوشت. این نشان می دهد که آراییک سعی دارد برای نجاتش به کاه بچسبد. به احتمال زیاد درگیری بین ایروان و جدایی طلبان در آینده افزایش خواهد یافت. ثالثاً وضعیت به حدی رسیده است که حتی حامیان جدایی طلبان از جمله فرانسه نیز نمی توانند از این رژیم دفاع کند.
این نشریه در پایان اشاره می کند که: هر چقدر هم که ارمنستان با اتهامات احمقانه ای مانند “محاصره” و “پاکسازی قومی” سعی در دستکاری، گل آلود کردن آب و خرید زمان داشته باشد، امکان مقاومت در حال پایان است. ریزش ها در این رژیم جعلی نظامی آغاز شده است. بعد از این ریزش اصلاً از این رژیم اثری نخواهد ماند!

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=112886

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});