• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
4

مدیریت بحران آب در ارومیه نیازمند آگاه‌سازی است

  • کد خبر : 112904
  • 08 مرداد 1402 - 11:00
مدیریت بحران آب در ارومیه نیازمند آگاه‌سازی است
یاز اکو - معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی فرمانداری ارومیه لزوم توجه جدی مردم و مسئولان نسبت به بحران آبی پیش روی شهرستان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، دهقانی در جلسه تخصصی حفاظت از منابع آب شهرستان ارومیه، با توجه به محدودیت منابع آب موجود، اطلاع رسانی و توجه ویژه به موضوع بحران آب را از مهمترین اهداف شورای حفاظت از منابع آب شهرستان عنوان و به افزایش آگاه سازی عموم جهت کنترل و برون رفت از این بحران تاکید کرد.

وی، منابع آب را مهم ترین عامل توسعه پایدار دانست و بر مدیریت استفاده از آب های سطحی و زیرزمینی و انجام اقدامات و راهکارهای مناسب جهت صیانت و حفاظت از منابع آبی تاکید کرد.

دهقانی در ادامه با اشاره به کاهش میزان نزولات جوی طی سال آبی جاری و مقایسه آن با سال های گذشته گفت: در سال جاری بدلیل کاهش میزان بارندگی ها لزوم برنامه ریزی و صیانت و مراقبت و مدیریت منابع آب شرب و کشاورزی بیش از گذشته احساس می شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی فرمانداری ارومیه افزود: با توجه به بحران آب و لزوم صیانت از منابع آبی، همه مسئولان باید توجه ویژه ای به برخورد قاطع با متخلفان و معرفی آنان به دستگاه قضایی داشته باشند.

وی با تأکید بر لزوم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم جهت صرفه جویی در مصرف آب، گفت: باید با آگاه سازی عموم از مخاطرات چالش آب پیش روی استان و شهرستان، فرهنگ صحیح الگوی مصرف منابع آب به مردم آموزش داده شود تا با مصرف بهینه آب در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و آب شرب شاهد کنترل و برون رفت از بحران آبی موجود شد.

جلوگیری از برداشت های بی رویه از منابع آب، جلوگیری از تبدیل اراضی دیمی به باغات، تغییر الگوی کشت از محصولات پرآب بر به سمت محصولات کم آب بر، انسداد چاه های غیر مجاز آب و… از مهمترین تاکیدات معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی فرمانداری ارومیه جهت کنترل و صرفه جویی در حوزه آب در این جلسه بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=112904

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});