• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
5

یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه رایگان هستند / حمایت بیمه سلامت از جوانی جمعیت

  • کد خبر : 114308
  • 21 مرداد 1402 - 14:00
یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه رایگان هستند / حمایت بیمه سلامت از جوانی جمعیت
یاز اکو - مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی گفت: خدمات بیمه سلامت در دورترین نقاط کشورنیز ارائه می‌شود و از دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه رایگان هستند.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، وحید مجیدی در نشست خبری صبح امروز با اصحاب رسانه در خصوص حمایت از زوجین نابارور و جوانی جمعیت توضیح داد: تا به امروز سه هزار و ۳۰۲ نفر نشاندار شده‌، توانسته‌اند از مزایای نازایی بهره مند شوند که بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان به این افراد برای خدمات بیمه‌ای مانند آی یو آی، آی وی اف و… پرداخت شده است.

وی ادامه داد: ۷ مرکز ناباروری در استان ارائه خدمت می‌دهند که با تمام این مراکز طرف قرارداد هستیم.

وی ادامه داد: یکی از وظایف بیمه سلامت بیمه نمودن مادران باردار و کودکان متولد شده تا پنج سالگی است که در یک و نیم سال گذشته ۱۶ هزار و ۶۰۳ مادر باردار و بیش از ۱۴۴ هزار نفر از کودکان زیر پنج سال تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به رایگان شدن بیمه پنج دهک اول جمعیتی گفت: ۴۴۷ هزار نفری که اطلاعاتشان در سیستم وجود دارد، بدون هیچ هزینه‌ای و به صورت اتوماتیک بیمه آنها تمدید می‌شود، دهک شش هم با پرداخت ۲۰ درصد حق بیمه، دهک هفت با ۳۰ درصد، و دهک هشت با ۴۰ درصد می‌توانند شامل بیمه سلامت شوند.

وی در خصوص تهیه داروی بیماران خاص مانند دیابتی‌ها عنوان کرد: اگر افراد تحت پوشش بیمه سلامت که بیماری مثل دیابت داشته و نشاندار نشده باشند نزدیک به ۳۰ درصد قیمت دارو را پرداخت می‌کنند اما اگر نشاندار شده باشند مبلغ بسیار کمتری را پرداخت می‌کنند.

مجیدی با بیان اینکه بالغ بر ۶۷۰ میلیارد تومان از معوقات موسسات را پرداخت کرده‌ایم، عنوان کرد: از لحاظ مطالبات روستایی، موسسات سرپایی و پزشکان خانواده بروز هستیم و در بحث بستری تا فروردین ماه ۱۴۰۲ معوقات را پرداخت کرده‌ایم و امیدواریم تا پایان مرداد یک ماه دیگر از معوقات بستری را پرداخت کنیم.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=114308

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});