• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
7

منطقه آزاد ارس مبدا ورودی قاچاق به کشور

  • کد خبر : 114520
  • 23 مرداد 1402 - 11:57
منطقه آزاد ارس مبدا ورودی قاچاق به کشور
یاز اکو - سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی از منطقه آزاد ارس به عنوان یکی از مبادی ورودی قاچاق به کشور نام برد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، سرهنگ ابوالفضل مهدی زاده در جمع خبرنگاران افزود: متاسفانه به دلیل نقص قانونی و سواستفاده برخی از این نقص ها همانند سایر مناطق آزاد، منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس نیز به یکی از مبادی قاچاق تبدیل شده است.

وی در ادامه به آمار برخورد با مفاسد اقتصادی در استان اشاره کرد و افزود: امسال ۱۲ پرونده احتکار و پنج پرونده زمین خواری در پلیس اقتصادی استان داشتیم.

وی تعداد کل پرونده های احتکار موجود در پلیس اقتصادی استان را ۴۶ فقره خواند و افزود: در طول این مدت ۶۷ نفر دستگیر شده اند که ارزش ریالی تخلف شان بالغ بر پنج هزار و ۲۹۱ میلیارد ریال بوده است.

سردار محمدی اضافه کرد: در حوزه قاچاق نیز ۴۴۰ نفر در قالب ۴۰۹ پرونده بازداشت شده اند که ارزش ریالی این پرونده ها ۹۲۰ میلیارد ریال بوده است.

وی یکی از اصلی ترین رویکردهای پلیس اقتصادی استان را مبارزه با جرایم سازمان یافته در استان خواند و گفت: در طول سالجاری سه فقره قاچاق سازمان یافته در استان داشتیم و تلاش داریم جرم ها را از ریشه شناسایی و برخورد کنیم.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر وضعیت قاچاق در منطقه آزاد ارس نیز گفت: وی ادامه داد در طول این چهار ماه گذشته ۳۸ فقره پرونده قاچاق در این منطقه تشکیل شده و به مراجع قضایی ارسال شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=114520

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});