• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
2

اجرای طرح نهضت ملی مسکن در میانه با سرعت مطلوب

  • کد خبر : 114638
  • 24 مرداد 1402 - 12:00
اجرای طرح نهضت ملی مسکن در میانه با سرعت مطلوب
یاز اکو - اصحاب رسانه آذربایجان شرقی با حضور در شهرستان میانه از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، میانه یکی از شرقی ترین شهرستان‌های آذربایجان شرقی است که جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد استان دارد. جمعیت شهر میانه، مرکز این شهرستان زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت داشته و می‌توان گفت که یکی از مناطق پیشتاز در امر اجرای نهضت ملی مسکن است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان میانه در حاشیه بازدید از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن میانه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن با ۹۲۸ واحد مسکونی در قالب هشت سایت در شهر میانه اجرا می‌شود که عملیات اجرایی ۳۰۰ واحد آن آغاز شده و ۶۵ الی ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باقی واحدها نیز در مرحله خاکبرداری و یا مراحل مختلف اخذ پروانه هستند.

علی اکبر احمدلو اظهار کرد: بنیاد مسکن یکی از کارگزاران اجرای پروژه نهضت ملی مسکن بوده و در شهر زیر ۱۰۰ هزار نفری میانه، نقش عمده‌ای در تولید مسکن دارد. البته اخیرا ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نیز برای ساخت مسکن طرح نهضت ملی مسکن در میانه حضور دارد.

وی با بیان این‌که متقاضی واقعی بیش از تعداد مسکن است، گفت: مشکلی در تامین زمین نداریم و اغلب مسکن‌های ساخته شده در این طرح، متراژی بیش از ۱۰۰ مترمربع دارند و در ساختمان‌های هشت واحدی چهار طبقه طراحی شده‌اند.

احمدلو تاکید کرد: نقش بانک‌ها در ادامه اجرای پروژه نهضت ملی مسکن غیرقابل انکار است و اگر تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی به همراه متمم به موقع تامین شود، تمامی پروژه‌های این طرح در میانه تا پاییز امسال تحویل داده می‌شوند.

وی در خصوص شهرهای اقماری نیز گفت: چهار شهر زیر ۲۰ هزار نفری شامل ترک، ترکمانچای، آچاچی و آغ کندی در شهرستان میانه وجود دارد که استقبال سه شهر از اجرای طرح نهضت ملی مسکن کم است ولی تعداد چهار نفر در شهر ترکمانچای متقاضی داریم که برای آن‌ها زمین تخصیص یافته و در مرحله اخذ پروانه هستند.

وی با تاکید بر رسالت اصلی تولید مسکن در کشورمان، اظهار کرد: بیش از ۲۰۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی در قالب طرح‌های مختلف در شهرستان میانه در دست ساخت است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی میانه در خصوص وضعیت طرح‌های مسکن روستایی، افزود: بیش از ۸۰ درصد از واحدهای مسکونی روستایی شهرستان توسط بنیاد مسکن بهسازی و یا نوسازی شده‌اند.

وی ادامه داد: شهرستان میانه در بحث تسهیلات مسکن روستایی در سال گذشته، سهمیه ۹۵۰ واحدی داشت کهداین سهمیه را به بیش از ۱۲۰۰ واحد رسانده‌ایم و قرار است برای هر واحد، تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی پرداخت شود که برای حدود ۱۱۰۰ واحد، عقد قرارداد انجام گرفته و بیش از ۳۰ درصد نیز در مرحله پایانی قرار دارد.

احمدلو در خصوص چالش‌های ساخت مسکن، گفت: بر اساس قانون بیمه کارگران ساختمانی، تعرفه‌های تامین اجتماعی قبل از صدور پروانه پایان کار به صورت فزاینده افزایش یافته مثلا حق تامین اجتماعی برای پروانه یک مجموعه ۷۲ واحدی قبلا ۲۵۰ میلیون تومان بود اما الان به ۲.۵ میلیارد تومان می‌رسد که هزینه قابل توجهی به ساکنان تحمیل می‌کند.

وی با بیان این‌که دولت یک توقف دو ساله را برای اجرای این قانون افزایش تعرفه، در دست بررسی دارد، افزود: این قانون برای نوسازی و بازسازی مساکن روستایی و ساخت مسکن‌های طرح نهضت ملی مسکن یک مانع اجرایی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=114638

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});