• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
6

کاروانسرای شاه عباسی اردبیل برای ثبت جهانی مرمت شد

  • کد خبر : 114958
  • 27 مرداد 1402 - 12:00
کاروانسرای شاه عباسی اردبیل برای ثبت جهانی مرمت شد
یازاکو - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از تکمیل عملیات مرمت کاروانسرای شاه عباسی در محدوده شهرستان نیر این استان، به منظور ثبت در فهرست آثار تاریخی جهانی یونسکو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایرنا، حسن محمدی ادیب در گفت و گو با خبرنگار تصریح کرد: عملیات مرمت کاروانسرای شاه عباسی نیر از سال گذشته آغاز شده بود و تا روز گذشته که با حضور استاندار اردبیل، پایان عملیات مرمت اعلام و بهره‌برداری فرهنگی از آن آغاز شد، ۵۵۰ میلیون ریال برای آن هزینه شده است.

وی افزود: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای ثبت جهانی کاروانسراهای مسیر جاده ابریشم اقدام کرده است و از استان اردبیل هم کاروانسراهای شاه عباسی نیر و قانلی بولاغ مشگین شهر را پیشنهاد شده بود که کاروانسرای شاه عباسی مورد موافقت قرار گرفته بود اما شرط ثبت جهانی آن، مرمت این اثر تاریخی بود.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ادامه داد: این کاروانسرا مربوط به دوره صفوی است و احتمال داده می‌شود تا پایان سال جاری با توجه به پیگیری وزارتخانه متبوع، کار ثبت جهانی کاروانسراهای مسیر جاده ابریشم که کاروانسرای شاه عباسی استان اردبیل نیز جزو آنهاست به سرانجام برسد.

روز گذشته و در جریان دور سوم سفر شهرستانی سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل به نیر، بهره‌برداری از پروژه مرمت کاروان‌سرای تاریخی شاه عباس در این شهرستان آغاز شد.

استاندار اردبیل در این سفر با اشاره به اهمیت ویژه این کاروان‌سرای تاریخی، بر برنامه‌ریزی و انجام اقدامات لازم از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان در راستای بسترسازی مناسب برای ایجاد منطقه گردشگری و تاریخی تأکید کرد.

استان اردبیل با آثار تاریخی و فرهنگی کهن در ۱۲ شهرستان تابعه، در شمال ایران واقع شده و بناهای تاریخی این استان از مناطق پربازدید و گردشگرپذیر است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=114958

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});