• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
7

سد نهند برای اولین بار در ۲۷ سال گذشته خشک شده است/ آذربایجان شرقی بدترین وضعیت را از نظر خشکسالی دارد

  • کد خبر : 115210
  • 29 مرداد 1402 - 19:03
سد نهند برای اولین بار در ۲۷ سال گذشته خشک شده است/ آذربایجان شرقی بدترین وضعیت را از نظر خشکسالی دارد
مدیر عامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان‌شرقی بدترین وضعیت را از نظر خشکسالی در کشور دارد، خشکسالی هم به دلیل بارش کم و بارش توده‌ای است که باعث می‌شود یک سد سرریز کند و یک سد اصلا پر نشود.

به گزارش یازاکو، محمد خانی ، ضمن عذر خواهی از وضعیت تامین آب شرب مردم تبریز گفت: عذر خواهی میکنیم ولی شرمنده مردم نشدیم و تهدید را به فرصت تبدیل کردم، امروز ۱۵۰ هزار نفربه سد زرینه رود و ۱۵۰ نفر هزار نفر به چاه‌های سعید آباد وصل شدند. سد نهند تبریز برای اولین بار در ۲۷ سال گذشته خشک شد.

مدیرعامل آب‌وفاضلاب آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در اسفند و فروردین مشخص شد که پوشش برفی سدها کفاف نخواهد داد، گفت: پس از اینکه این موضوع مشخص شد ما جلسات بحران را برگزار کردیم اما امکان نداشت که تابستان گذشته این مساله را پیشبینی کرد.
وی ادامه داد: اگر اقداماتی که امسال انجام نداده‌ بودیم امسال از ابتدای اردیبهشت سد نهند کاملا خشک می‌شد اما با کاهش برداشت از سد نهند زمان استفاده از آن را تغییر دادیم. مردم نگران نباشند .

وی گفت: تامین آب اتفاق افتاده اما چون موازنه آب به هم خورده است در یک محله ترکیدگی لوله به دلیل فشار آب رخ داده و در محله دیگر کمبود آب وجود دارد.

مشکل آب تبریز تا پایان مرداد حل می‌شود

خانی با بیان اینکه اتفاقات پی در پی در شبکه آب که مربوط به سی سال گذشته بود، باعث شد مشکلات تلنبار شود عنوان کرد: با حفر ۱۰ حلقه چاه در مارالان و ۱۶ حلقه چاه در هربی بخش زیادی از مشکلات را حل کرد.
وی با بیان اینکه آبرسانی به طبقات بالاتر از پنج به شبکه آب فشار وارد می‌کند، گفت: بهتر است که مردم برای طبقات بالاتر از پمپ اختصاصی استفاده کنند تا در مواقع بحرانی مشکلات بیشتر نشود.
یعقوب هوشیار، شهردارتبریز هم در خصوص وضعیت برداشت آب گفت: چون بیشترین برداشت آب امروز از چاه‌های تبریز است این مساله می‌تواند در سالهای آتی باعث فرونشست شود، موضوعی که امروز تهران به آن مبتلا است.
روح الله دهقان‌نژاد هم درباره این گزارش ابراز داشت: اگر بخش روابط عمومی شما کارهای کارگران را که در چند متر زیر زمین و در وضعیت نامطلوب در حال تلاش بودند را منتشر می‌کردند مردم هم وضعیت را درک می‌کردند و حداقل تلاش‌ها را می‌دیدند که این نقد به روابط عمومی شما وارد است.
وی با بیان اینکه مدیران ما نباید رفتارهای هیجانی داشته باشند، توضیح داد: اینکه آقای استاندار در میان مردم حاضر شوند موضوع خوبی بود اما اینکه در اوج بحران اولتیماتوم ۲۴ ساعته داده شود خستگی را به تن کارکنان آب وفاضلاب گذاشت و در ضمن بعد از ۲۴ ساعت چون مشکل حل نشد رسانه‌ها منتقد بودند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=115210

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});