• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
8

صرافی بیتفینکس با دومین بانک بزرگ ترکیه همکاری می‌کند/ ارزش بیت کوین در برابر لیر ترکیه

  • کد خبر : 115936
  • 05 شهریور 1402 - 9:45
صرافی بیتفینکس با دومین بانک بزرگ ترکیه همکاری می‌کند/ ارزش بیت کوین در برابر لیر ترکیه
یاز اکو - صرافی بیتفینکس، از ویژگی‌ای رونمایی کرده است که به مشتریان ترکیه‌ای اجازه می‌دهد مستقیما لیر ترکیه را بدون پرداخت هزینه به حساب خود واریز کنند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تجارت نیوز، تجارت‌نیوز، اقدام اخیر صرافی بیتفینکس بخشی از تلاش مشترک این پلتفرم با بانک ترکیه‌ای Vakıfbank، دومین بانک بزرگ کشور است. این ابتکار، نه تنها جایگاه بیتفینکس را در بازار ترکیه تقویت می‌کند، بلکه دسترسی راحت‌تری را به مشتریان ترکیه می‌دهد.

پائولو آردوینو، مدیر ارشد فناوری صرافی بیتفینکس، بر ماهیت یکپارچه و مقرون به صرفه این صرافی اشاره کرد و توضیح داد که مشتریان ترکیه اکنون می‌توانند بدون هزینه اضافی، لیر را به حساب خود واریز کنند. او در بیانیه‌ای افزود: ادغام صرافی بیتفینکس با Vakıfbank کار را برای مشتریان ترکیه آسان‌تر می‌کند.

این همکاری بر همگرایی بین بخش بانکداری سنتی و اکوسیستم ارزهای دیجیتال تاکید دارد. بسیاری از بانک‌های غیر آمریکایی از جمله Sparkasse آلمان و Commerzbank اکنون به مشتریان فرصت خرید بیت کوین را ارائه می‌دهند. اخیراً، مؤسسات مالی از جمله BlackRock و Fidelity نیز برای راه‌اندازی ETF بیت کوین در ایالات متحده درخواست داده‌اند. در همین حال، پی‌پال استیبل کوین خود را راه اندازی کرده و قصد دارد آن را برای تسهیل تجارت جهانی گسترش دهد.

این موضوع همچنین به دنبال اعلام اخیر صرافی بیتفینکس درباره راه اندازی یک راه تبادل همتا به همتا برای مشتریان خود در آرژانتین، ونزوئلا و کلمبیا است.

همکاری صرافی بیتفینکس و تورم ترکیه

پذیرش رمز ارزها در ترکیه در مقایسه با سایر نقاط جهان در سطوح بالایی قرار دارد که این اشتیاق عمدتاً به دلیل نرخ تورم بالای سالانه لیر است. برخلاف تلاش‌های بانک مرکزی جهت کنترل افزایش قیمت‌ها، نرخ تورم لیر برای اولین بار در ۹ ماه گذشته در جولای امسال از ۳۸٫۲ درصد به ۴۷٫۸ درصد افزایش یافت.

بیت کوین اغلب به عنوان یک پاسخ اقتصادی به دلیل عرضه محدود آن، برای کشورهایی که با تورم بالا مواجه هستند، شناخته می‌شود. اکنون، ارزش این ارز دیجیتال در برابر لیر ترکیه، برخلاف کاهش قابل توجه آن از سطح ۶۹ هزار دلاری، همچنان نزدیک به سطوح بالایی قرار دارد.

یک نظرسنجی منتشر شده در آوریل ۲۰۲۳ که توسط Statista به اشتراک گذاشته شد؛ نشان می‌دهد که ۴۷ درصد از جمعیت ترکیه دارای رمز ارز هستند یا از آن استفاده کرده‌اند، این ارقام، کشور ترکیه را با کشور نیجریه که بالاترین نرخ نفوذ کریپتو را دارد، در رقابت قرار می‌دهد. آرژانتین نیز کشور دیگری است که با تورمی حدود ۱۰۰ درصد در سال دست و پنجه نرم می‌کند. این کشور با نرخ پذیرش ۲۶ درصدی کریپتو در رتبه ششم قرار دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=115936

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});