• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
4

کشت پاییزه با کاشت کلزا در آذربایجان غربی آغاز شد

  • کد خبر : 117291
  • 18 شهریور 1402 - 14:30
کشت پاییزه با کاشت کلزا در آذربایجان غربی آغاز شد
یاز اکو - معاون بهبود تولیدات گیاهی آذربایجان غربی گفت: کشت پاییزه با کاشت دانه روغنی کلزا در مزارع استان آغاز شد و تا پنجم مهرماه ادامه‌ دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، علی دیانتی فزود: کاشت این دانه روغنی بر مبنای الگوی کشت تدوین شده و امسال بیش از پنج هزار هکتار سطح ابلاغی برای کشت کلزا است.

وی اضافه کرد: در صدد هستیم بعد از تحقق الگوی کشت و سطح ابلاغی در صورت تامین اب سطح زیر کشت کلزای استان را به ۱۵ هزار هکتار افزایش دهیم.

وی اظهار کرد: شهرستان های نقده، پلدشت، بوکان و میاندوآب بالاترین میزان تولید این دانه روغنی را در استان به خود اختصاص داده‌اند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: خرید این محصول به صورت تضمینی بوده و در استان توسط اتحادیه شرکت‌های تعاون روستایی در شهرستان‌هایی که کشت شده، انجام می‌شود.

به گفته وی بذر و کود مورد نیاز برای کشاورزانی که آب مطمئنه برای کشت دارند تامین می‌شود و لازم است در اسرع وقت برای عقد قرارداد به مراکز و مدیریت های جهاد کشاورزی در استان مراجعه کنند.

دیانتی گفت: کشت کلزا موجب می‌شود تا از آب بارندگی و آب سبز استفاده شود و با کشت آن در تناوب کشت با گندم ۲۵ درصد تولید گندم در سال بعد افزایش می‌یابد.

وی گفت: این گیاه دارای ۴۰ درصد روغن و ۲۳ درصد پروتئین است.

دیانتی اظهار کرد: کشاورزان به صورت پراکنده اقدام به کشت می کنند و در زمان برداشت با برخی مشکلات مواجه هستند که امسال سعی شده این مشکلات رفع شود.

به گفته وی این مشکلات نیاز به خرید هد مخصوص برداشت است و ما حاضریم به شرکت‌های علاقمند به کار در این زمینه تسهیلات ارائه کنیم.

دیانتی افزود: این محصول یک محصول اقتصادی و به صرفه است چرا که قیمت آن دوبرابر قیمت خرید تضمینی گندم است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=117291

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});