• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

ذخیره قطعی معادن آذربایجان‌غربی بیش از ۱.۲ میلیارد تُن است

  • کد خبر : 117430
  • 20 شهریور 1402 - 13:45
ذخیره قطعی معادن آذربایجان‌غربی بیش از ۱.۲ میلیارد تُن است
یاز اکو - معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ذخیره قطعی معادن استان یک میلیارد و ۲۰۲ میلیون تن انواع مواد معدنی است که برای بهره برداری از این معادن نزدیک به ۷ هزار و ۹۱۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، جلال دسترنج افزود: در حال حاضر ۵۵۴ معدن استان دارای پروانه بهره برداری معتبر است که زمینه اشتغال مستقیم را برای ۵ هزار و ۴۳۰ نفر فراهم کرده اند.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۲۷ محدوده معدنی با ذخیره قطعی ۱۵ میلیون و ۵۸۸ هزار تن در مرحله پایان عملیات اکتشافی و در شرف بهره برداری قرار دارند که برای اتمام عملیات اکتشافی این محدوده ها بیش از ۱۷۸ میلیارد و ۵۷۸ میلیون ریال سرمایه گذاری انجام شده‌ است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صمت استان با بیان اینکه طی مرداد ماه سال جاری با صدور ۱۹ فقره پروانه بهره برداری استخراج انواع مواد معدنی از ۱۹ معدن استان آغاز شده، افزود: برای بهره برداری از این معادن جدید با ذخیره قطعی ۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی با استخراج سالانه ۴۲۴ هزار و ۳۶۵ تن، بیش از ۳۴۵ میلیارد و ۵۹۷ میلیون ریال سرمایه گذاری انجام شده که با بهره برداری از این معادن زمینه اشتغال برای ۱۱۷ نفر فراهم گردیده است.

دسترنج عنوان کرد: در مدت زمان یک ماهه مرداد امسال ۲۸ فقره پروانه اکتشاف برای محدوده های معدنی جدید شناسایی شده صادر و ۱۱ فقره گواهی کشف برای محدوده های معدنی استان که به مراحل پایانی عملیات اکتشافی رسیده‌اند و در شرف بهره برداری قرار دارند صادر شده و برای تکمیل عملیات اکتشافی ۱۱ محدوده اکتشافی بیش از ۱۲۳ میلیارد و ۴۸۲ میلیون ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=117430

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});