• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

بیش از ۵۰۰ معدن در آذربایجان‌غربی درحال بهره برداری هستند

  • کد خبر : 117508
  • 21 شهریور 1402 - 11:45
بیش از ۵۰۰ معدن در آذربایجان‌غربی درحال بهره برداری هستند
یاز اکو - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر در استان 554 معدن دارای پروانه بهره‌برداری معتبر وجود دارد که زمینه اشتغال مستقیم برای 5 هزار و 430 نفر فراهم شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، عبدالحمید سرتیپی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در خصوص اکتشافات جدید معادن در آذربایجان غربی اظهار داشت: طی ماه اخیر تعداد ۱۹ فقره پروانه بهره‌برداری برای استخراج انواع مواد معدنی در آذربایجان‌غربی صادر شد که عمده معادن کشف شده مربوط به سنگ‌های تزئینی است.

وی ادامه داد: برای بهره‌برداری از این ۱۹ معدن بیش از ۳۴۵ میلیارد و ۵۹۷ میلیون ریال سرمایه‌گذاری شده و ذخیره قطعی این معادن در حدود ۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی با استخراج ۳۶۵ تن خواهد بود.

سرتیپی با اشاره به بهره‌برداری از این ۱۹ معدن عنوان کرد: باتوجه‌به بهره‌برداری از این معادن زمینه اشتغال برای ۱۱۷ نفر نیز فراهم خواهد شد.

وی افزود: در مدت‌زمان مردادماه امسال ۲۸ فقره پروانه اکتشاف برای محدوده‌های معدنی جدید شناسایی و صادر شده و ۱۱ فقره گواهی کشف برای محدوده‌های معدنی استان که به مراحل پایانی عملیات اکتشافی رسیده و در شرف بهره‌برداری قرار دارند .

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در خصوص عملیات اکتشافی اظهار داشت: برای تکمیل عملیات اکتشافی ۱۱ محدوده اکتشافی بیش از ۱۲۳ میلیارد و ۴۸۲ میلیون ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.

سرتیپی با بیان اینکه عمده معادن اکتشافی در استان مربوط به سنگ‌های تزئینی است خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۵۴ معدن دارای پروانه بهره‌برداری معتبر با ذخیره قطعی یک میلیارد و ۲۰۲ میلیون تن انواع مواد معدنی وجود دارد.

وی یادآور شد: برای بهره‌برداری از این معادن نزدیک به ۷ هزار و ۹۱۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده و معادن بهره‌برداری در استان زمینه اشتغال مستقیم را برای ۵ هزار و ۴۳۰ نفر فراهم کرده‌اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۲۷ محدوده معدنی با ذخیره قطعی ۱۵ میلیون و ۵۸۸ هزار تن در مرحله پایان عملیات اکتشافی و در شرف بهره‌برداری قرار دارند.

سرتیپی افزود: برای اتمام عملیات اکتشافی این محدوده‌ها بیش از ۱۷۸ میلیارد و ۵۷۸ میلیون ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر در استان ۵۵۴ معدن دارای پروانه بهره‌برداری معتبر وجود دارد که با به بهره‌برداری رسیدن از این معادن زمینه اشتغال مستقیم برای ۵ هزار و ۴۳۰ نفر فراهم‌شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=117508

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});