• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3

ذرت شیرین (اهر مکه سی) محصول مهم منطقه اهر و ارسباران

  • کد خبر : 117684
  • 23 شهریور 1402 - 14:00
ذرت شیرین (اهر مکه سی) محصول مهم منطقه اهر و ارسباران
مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر از کشت بیش از ۲۱۵ هکتار ذرت شیرین در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، علی نجفی گفت: امسال با توجه به شرایط خشکسالی حاکم در منطقه برای صرفه‌جویی در مصرف و افزایش راندمان آب ۹۵ درصد ذرت شیرین این شهرستان بصورت آبیاری کم فشار(نوار تیپ)کشت شده است.
وی گفت: بیشتر محصولات تولیدی این شهرستان بصورت ارگانیک بوده و برای تغذیه این محصول بیشتر از کودآلی (اسیدهیومیک و اسیدآمینه) ، دامی ،کمپوست و ورمی‌کمپوست استفاده می شود.
وی در ادامه افزود: ذرت شیرین (ذرت دیزبین) بخاطر عطر و طعم مخصوص خود در سطح کشور مشهور بوده و در جذب گردشگری به این شهرستان تاثیر بسزایی دارد.
وی ادامه داد: کشت ذرت شیرین در شهرستان اهر در سه مرحله و در بازه‌های زمانی ۱۵ روزه از نیمه دوم اردیبهشت‌‌ماه بصورت دستی و نیمه مکانیزه آغاز و از اواسط تیر‌ماه شروع به برداشت می شود که ارسال آن به بازار تا آخر مهرماه انجام می شود.


نجفی افزود: این محصول قبل از فرآوری به سراسر کشور از جمله شهرهای مختلف تبریز، تهران، اردبیل، و گیلان و… ارسال می شود.
نجفی ادامه داد: ۸۰ درصد مردم اهر به کشاورزی و دامداری مشغول بوده و این شهرستان از قطب‌های مهم دامپروری استان محسوب می شود. با توجه به اینکه ذرت‌کاران این شهرستان بعد از برداشت محصول، علوفه آن را بصورت سیلوسازی جهت تغذیه دام استفاده میکنند که باعث افزایش شیردهی و گوشت در دام‌ها می‌شود.
وی اظهارکرد: امیدواریم افزایش سطح زیر کشت و گسترش این محصول در شهرستان اهر بصورت آبیاری کم‌فشار(نوار تیپ) بتواند نقش بسزایی درچرخه تولید مملکت ایفا کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=117684

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});