• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5

صادرات بیش از ۳۷۰۰ هزار تن کالا از گمرکات آذربایجان‌غربی

  • کد خبر : 118227
  • 30 شهریور 1402 - 12:45
صادرات بیش از ۳۷۰۰ هزار تن کالا از گمرکات آذربایجان‌غربی
یاز اکو - معاون اموربازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی اظهار کرد: در 5 ماهه نخست سال جاری 3 میلیون و 769 هزار تن انواع کالاهای تولید شده داخلی به ارزش بیش از یک میلیارد و 363 میلیون دلار از گمرکات و پایانه های مرزی استان به بازارهای هدف خارجی صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس، اسد فرهمند معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت آذربایجان غربی گفت: در ۵ ماهه نخست سال جاری ۳ میلیون و ۷۶۹ هزار تن انواع کالاهای تولید شده داخلی به ارزش بیش از یک میلیارد و ۳۶۳ میلیون دلار از گمرکات و پایانه های مرزی استان به بازارهای هدف خارجی صادر شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه ۲۰۹ هزار تن انواع کالاهای مورد نیاز کشور که در داخل مشابه تولیدی ندارند به ارزش بیش از ۳۹۹ میلیون دلار از گمرکات و پایانه های مرزی استان وارد کشور شده است.

فرهمند خاطرنشان کرد: طی ۵ ماهه نخست امسال ۶۱۴ فقره کارت بازرگانی،۲۰۷ فقره کارت پیله وری و ۲ هزار و ۴۶۸ فقره کارت مرزنشینی برای تسهیل صادرات و واردات، صادر و یا تمدید اعتبار شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت آذربایجان غربی اضافه کرد: با توجه به تغییر رویه صدور پروانه های صنفی از طریق درگاه ملی مجوزها و تعیین مدت زمان مشخص برای صدور و یا پاسخگویی به درخواست های ثبت شده در این سامانه، آذربایجان غربی در حوزه صدور مجوزهای لازم از طریق این درگاه جزو رتبه های برتر کشور می باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=118227

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});