• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

پیش بینی برداشت بیش از ۱۸ هزار تن انگور از تاکستان های میاندوآب

  • کد خبر : 118522
  • 02 مهر 1402 - 11:57
پیش بینی برداشت بیش از ۱۸ هزار تن انگور از تاکستان های میاندوآب
یاز اکو - مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: پیش بینی می شود امسال با ۳۸ درصد افزایش نسبت به سال گذشته، بیش از ۱۸ هزار تن انگور از تاکستان های این شهرستان برداشت شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، رضا مقدم در بازدید از واحدهای کشمش خشک کنی این شهرستان افزود: ۶ واحد صنعتی کشمش خشک کنی در مجموع با ظرفیت تولید سالانه ۴ هزار تن، در شهرستان میاندوآب فعال است و ۶ واحد تولیدی جدید نیز در حال احداث است.

وی ادامه داد: انگور یکی از محصولات عمده باغی شهرستان میاندوآب است که یک هزار و ۶۶۵ هکتار از سطح باغات این شهرستان به این محصول اختصاص دارد و از این آمار یک هزار و ۶۳۷ هکتار بارور و ۲۸ هکتار غیربارور است.

مقدم با اشاره به فعالیت یک هزار و ۷۵۴ بهره بردار در تولید محصول انگور در شهرستان میاندوآب، یادآور شد: سال گذشته ۱۳ هزار تن محصول انگور از تاکستانهای میاندوآب برداشت و روانه بازار مصرف شد. امسال نیز برداشت این محصول از بیستم شهریور ماه در این شهرستان آغاز شده و تا اواخر مهر ماه ادامه دارد.

وی با ابراز رضایت از عملکرد و کیفیت محصول انگور تولیدی در شهرستان میاندوآب اضافه کرد: امسال با وجود خسارت ۴۵ درصدی سرمای دیررس بهاره به یک هزار و ۲۶۷ هکتار از تاکستانهای میاندوآب، به دلیل تغذیه اصولی، هرس مناسب و بهره گیری باغداران از توصیه های فنی کارشناسان جهاد کشاورزی، تولید این محصول ۳۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب بیان کرد: ۲۰ درصد انگور تولیدی در شهرستان عمدتاً بصورت تازه خوری، تولید سرکه و دوشاب و ۸۰ درصد آن بصورت تولید انواع مختلف کشمش به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود.

وی گفت: امسال نیز پیش بینی می‌شود حدود ۴ هزار و ۸۰۰ تن کشمش در شهرستان میاندوآب تولید شود.

مقدم هدف از بازدیدهای امروز را رسیدگی به مسائل و مشکلات تولیدکنندگان و صاحبان صنایع تبدیلی بویژه صنایع فرآوری محصولات باغی، با توجه به شروع فصل برداشت انگور عنوان کرد.

 ۲ واحد کشمش خشک کنی روستای شبیلو از واحدهایی بود که توسط مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب مورد بازدید قرار گرفت.

یکی از این واحدهای تولیدی با ظرفیت سالانه ۶۰۰ تن، در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ مترمربع با ۷۵۰ مترمربع زیر بنا و اعتبار بالغ بر ۲ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ تأسیس و با بهره برداری از آن برای ۷ نفر بصورت مستقیم و ۲۱ نفر بصورت فصلی زمینه اشتغال فراهم شده است.

دومین واحد کشمش خشک کنی این روستا که امروز مورد بازدید قرار گرفت با ظرفیت سالانه ۳۰۰ تن، در سال ۱۳۹۰ تأسیس و با بهره برداری از این واحد تولیدی در سال ۱۳۹۵، برای ۶ نفر بصورت مستقیم و ۲۰ نفر بصورت فصلی، اشتغالزایی شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=118522

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});