• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

بحران جمعیت در آذربایجان‌شرقی و رتبه سوم سالمندی/ کاهش ۱۰ درصدی ازدواج و افزایش ۸ درصدی طلاق در استان

  • کد خبر : 90030
  • 08 دی 1401 - 18:00
بحران جمعیت در آذربایجان‌شرقی و رتبه سوم سالمندی/ کاهش ۱۰ درصدی ازدواج و افزایش ۸ درصدی طلاق در استان
یاز اکو - مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این استان رتبه سوم کشور از نظر سالمندی را دارد، گفت: 12 درصد جمعیت استان سالمند هستند و نرخ موالید استان از سال 1391 به این طرف مرتبا کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، زهرا کوهی، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی صبح امروز نشست اعضای شورای اداری استان آذربایجان‌شرقی با موضوع “چرایی و چگونگی عملیاتی کردن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت” به عنوان سیاست حیاتی برای آینده کشور با اشاره به اینکه این استان رتبه سوم کشور از نظر سالمندی را دارد، اظهار کرد: ۱۲ درصد جمعیت استان سالمند هستند و نرخ موالید استان از سال ۱۳۹۱ به این طرف مرتبا کاهش داشته است.

وی افزود: نرخ ازدواج نیز نسبت به سال ۱۳۹۱ با کاهش ۱۰ درصدی و نرخ طلاق با افزایش ۸ درصدی روبه‌ رو بوده و بر اساس این آمارها ما با بحران جمعیت مواجه هستیم.

اختصاص زمین به والدین دارای ۳ فرزند و بیشتر

کوهی در تشریح اقدامات انجام یافته در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان، گفت: براساس ماده ۴ این قانون مبنی بر اختصاص زمین به والدین دارای ۳ فرزند و بیشتر، تاکنون ۱۸۷۶ مورد ثبت‌نام در استان انجام شده که ۲۶۳ مورد آن تائید شده و ۶۵ مورد در مرحله واگذاری است.

کوهی در خصوص تسهیلات فرزندآوری نیز تصریح کرد: در سال گذشته ۲۵ هزار مورد تسهیلات در استان پرداخت شده که آمار نسبتا خوبی است؛ برای زوجین نابارور نیز در سال گذشته و امسال، ۶۰۷ مورد تسهیلات پرداخت شده است.

وی متذکر شد: وظایف همه دستگاه‌ها در بحث قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مشخص شده و نحوه اجرای این قانون در استان رصد می‌شود و انتظار داریم که دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند.

کوهی همچنین از تدوین برنامه اقدام و عمل استان در حوزه جمعیت خبر داد و خاطرنشان کرد: این برنامه در چهار محور جبهه‌سازی، هوشیارسازی، توجه به زیرساخت‌ها و اصل بحران جمعیت و حل اساسی و راهبردی مسأله فرزندآوری تدوین شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=90030

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});